25 februari 2011

Jag gör dagspresshistoria

Tjusigare sida än så här har inte funnits i den samlade internationella dagspressen, sedan jag hade mina egna reportage där för många år sedan.

Det är hårda tider för dagspressen enligt de senaste siffrorna. Men det kan jag säga: hade de sådana reportage lite oftare, som det du kan finna i Tranås Tidning, Vetlanda-Posten eller Smålands-Tidningen idag. Då skulle det vara häpnadsväckande plussiffror!

Vad är det då som gör dagens nummer av de nämnda publikationerna så himla bra, frågar du kanske villrådigt. Jo, det ska jag säga dig. De har ett stort reportage om mig. Sverker alltså. Den bästa av hundar. Egon är nämnd i texten också. Det gör ju inte det hela sämre. Han fick inte vara med på bild, för han är inte lika stilig.

Värdefullt
Det kan jag säga till alla mina läsare. Skynda nu iväg och skaffa ett eget exemplar. Tidningsexemplar av dagens nummer, inte ett västgötaspetsexemplar. (Det kan ni också göra.)
Bevara det väl, göm det. I en framtid kommer det bli synnerligen värdefullt.
Idag skapade jag tidningshistoria.



Hej så länge
Sverker

Leg. upplageräddare

3 kommentarer:

  1. koolt! tänk om man kunde få tag i ett signerat nummer!!

    SvaraRadera
  2. Sverker, är du snäll och översätter? Jag kan inte tolka texten på annat sätt än att Maria Montazami är din matte?

    SvaraRadera
  3. Till Sonja
    Jag vet inte vad den franska insändaren menar. Jag tycker den bara verkar förvirrad. I allt.
    Sverker

    SvaraRadera