30 januari 2011

Förbjudet och trevligt på dagens långpromenad

Varje dag tar jag husse på en promenad. Flera gånger, faktiskt. I ur och i skur. Han behöver nämligen motioneras. Hans mage ör för stor och dallrig. Idag var det extra festligt, för då var Egon med också. Visst vill du se ett bildreportage som skildrar dagens spännande tur? Här kommer det:

Hejsan, hejsan. Tänk att vi skulle träffa Rex? Jag träffar Rex ganska ofta, men Egon träffar Rex mera sällan. De blev glada. Efter utbyte av artigheter (nosa varandra i stjärten), lekte vi lite.

Hoppsan! Vem har kissat här? Varken jag eller Egon vet. Men att det var en pojkhund, det var vi säkra på. Men vi kissade över. Först Egon, sen jag. Den som kissar sist vinner!

Här uppifrån var det stilig utsikt. Det är "The forest of the secret harbour", som numera ligger i stora högar.
– Gå genast ner därifrån, sa en upprörd husse. Det är jätteförbjudet att klättra på timmer!!
– Timmerstapeln kan ju rasa.
Vad gjorde Sverker då, tror ni? Jo, jag är lydig, så jag gick ner.

Vilken elegans! Vilken grace! Så ser det ut när jag, Sverker, flyger över naturens hinder. Egon fick lyftas över det nedfallna trädet. Det var helt utan elegans och grace. Egon är gammal. Han är fjorton år. Jag är tio. Om fyra år är Egon och jag lika gamla, om han inte fyller år under tiden. Jag fyller år varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar