13 juli 2014

Någon fattas på Elsas dop

TOMT Visst fattas det något på bilden? Erkänn att det hade varit stiligare om det hade funnits med en västgötaspets. Stiligast hade det blivit om Sverker hade stått där framme.

– Nej, du får inte följa med, jag ska till Askeryd. Elsa ska döpas där idag.
Det var husse som låste in mig alldeles ensam i huset. Men vad hade varit mer passande än att just jag hade följt med. Jag är ju lekkamrat med Elsa.


Under tiden som husse roade sig i Askeryds kyrka, fick jag klara mig alldeles själv. Hur roligt var det på en skala?
Hur roligt var det på en skala för Elsa, när inte jag var där?
Framför allt; hur mycket bättre hade inte bilderna blivit om det hade funnits med en västgötaspets på dem?
Naturligtvis hade allt blivit så mycket bättre om jag hade varit med. Visserligen är Elsa väldigt, väldigt söt, men inget är så bra utan att det kan bli bättre. Mig undantaget då förstås. Bra att jag fick se lite bilder i alla fall.
Dessutom hade det inte blivit så mycket smörgåstårta över.

Hej så länge
Sverker

Leg. inlåst

DUMT Klart att Elsa ville ha en egen bok. Varför fick hon inte det? Hon kan ju inte ens läsa i boken som hennes morbror håller i. Elsas mamma Marie ser, men inte Elsa. Hade jag varit med, så hade jag kunnat hämta en egen bok till Elsa.

VAR? ”Jag ser inte Sverker. Var är han?” Elsa spanar förgäves efter mig, när Mårten lyfter upp henne. Det måste ha varit en besvikelse för Elsa.

BEVISET Vem är det Elsa vill klappa och gosa med? Inte är det någon präst, Nej, det är en Sverker. Du kan se det själv på bilden.

2 kommentarer:

  1. Din kompis Elsa är väldigt söt, till skillnad från den där ointelligenta taxen som besökte Dig igår. Prästen Mårten är väldigt trevlig och det hade ju varit kul för honom att få träffa Dig, men Ni kanske fick chansen träffas utanför kyrkan och beundra varandra./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick inte följa med alls. Husse påstod att det kunde bli för varmt i bilen. Fast Elsa är söt.

      Radera