8 november 2013

Jag står här redo att bli ”tårtad”

REDO Här står jag i dörröppningen redo för en attack med en god tårta. Inte är jag rädd inte, jag ser mer fram mot det.

Orättvisan i det svenska samhället har ånyo visat sitt fula tryne. Varför ska bara politiker och kungar bli tårtade? Nu senast var det SD:s Jimmy Åkesson som fick en prinsesstårta rakt i ansiktet av en snäll gammal tant.

Vid tidigare tillfällen har flera politiker från flera olika partier fått var sin tårta. Till och med kungen har fått en. Man tycker att dessa höginkomsttagare skulle ha råd att själva bekosta sina bakverk.
Jag hoppas att riktigt många nu blir upprörda över mitt politiska budskap och kommer hit med var sin tårta. Det skulle vara bra om ni gjorde ett schema ihop, så det inte blir för många tårtor samma dag.

Mitt politiska budskap att reta sig på

1. Alla ska vara snälla mot alla alltid (särskilt mot västgötaspetsar).
2. Alla ska kunna äta sig mätta (särskilt västgötaspetsar).

Nu hoppas jag att väldigt många retar upp sig på dessa kontroversiella åsikter och kommer hit och kastar tårta mot mig.
Om jag är oroliga att träffas? Jag är snabbare än de flesta tror.

Hej så länge
Sverker

Leg. hungrig politiker

FAMILJETÅRTAN Det är den här tårtan vi brukar baka i min familj vid någon högtidsdag. Men duger bra som en protesttårta också. Jag tycker den är väldigt god.

PRINSTÅRTA Den tårtan som jag fick på Sverker-dagen är alldeles utmärkt att kasta mot mig. Prova så får du se.

FÖDELSEDAGSTÅRTA En liten födelsedagstårta av husses modell. Lite korv och lite leverpastej och lite grädde. Men nog för att den går att kasta för att markera en politisk ståndpunkt.

FÖDELSEDAGSTÅRTA En stor födelsedagstårta av resursmattes modell. Mycket korv och mycket leverpastej men ingen grädde. Detta är nog en av de bästa tårtor man kan välja om man ska visa sitt missnöje mot mitt politiska budskap.

4 kommentarer: