7 november 2013

Jag kommer aldrig klippa av mig svansen

STÅTLIGT Vilken svansföring! Det är inte utan att alla måste beundra den. Skulle jag då klippa bort denna prydnad?

Ända sedan vår finansminister Anders Borg lät sin svans falla för saxen, har det gått ett rykte att jag ska göra sammalunda. Jag kan nu med skärpa fastställa att detta bara är fullständigt grundlösa rykten och lögnaktigt förtal.

Jag är, med all rätt, stolt över min svans. Den understryker mina maskulina drag på ett estetiskt tilltalande sätt. Jag är inte den som faller för modets tillfälliga nycker. Anders Borg är ju precis inte någon trendsetter. Det är jag som är det.
Tittar jag i en spegel så förstummas jag fullständigt över den kraft som spegelbilden utstrålar. Då ska du veta att det är mig själv som jag ser.
Visst, jag är blygsam och ödmjuk, men det går inte att förbättra något som redan är fullkomligt. Det är bara att inse faktum. Här kommer det inte klippas av en ynka centimeter.
Det finns västgötaspetsar som inte har någon svans. En del har, en del har inte. Så vist är naturen inrättad. Jag vill absolut inte påstå att de svanslösa skulle vara fula på något sätt. Inte alls, snarare tvärtom. De är ju västgötaspetsar.
Vad jag säger är bara att jag är stiligare och manligare än de utan svans.

Hej så länge
Sverker

Leg. svansbärare

RESPEKTINGIVANDE När jag står här och tittar ut över den lilla stadens torg med svansen upp i en kraftfull båge, ja då vet man vem som bestämmer. Utan svans hade det inte alls gett samma intryck!

LÖJLIGT Enligt ett rykte, men observera att detta bara är ett rykte, blev finansministern tvungen att avlägsna svansen när det visade sig att han inte klarade 7:ans multiplikationstabell. Man lever farligt som minister och kan straffas hårt. Nu får han se så här löjlig ut.

SVANSLÖST Nog för att man kan vara söt även utan svans. Titta bara på den här lilla västgötaspetstjejen som jag hälsar på i Gränna. Fast viss, jag håller med dig om jag är estetiskt mer tilltalande.

4 kommentarer:

  1. Sverker, du är verkligen stilig! Men jag vill nog påstå att vi "västgöttar" utan svans är rätt snygga också. Jag har ingen svans och min matte tycker jag är väldigt snygg, Hej då från Hilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skrev jag ju också. Svans är mer manligt.

      Radera
  2. Semlon håller med om att det är fint med svans! Fast huvudsaken är ju att man är västgötaspets.
    Semlons företrädare blev förlamad i sin svans på gamla dar så hans matte kände ett behov av en spets med extra mycket när hon letade ny hundkamrat. Därför blev det just Semlon som har så mycket svans att han får rulla upp den och bära den på ryggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara riktigt stiligt. Grattis Semlon till din fina svans.

      Radera