16 september 2013

Nu kräver jag negativ särbehandling av Lucy

OARTIG Här ställer jag mig upp för att hälsa på den lata kattan. Tror du hon orkar ta sig upp? Inte, hon ligger slött kvar och bara tittar på mig.

Det är orättvist. Mycket orättvist. Varför ska Lucy ha mer presenter från USA än vad jag fick?
Nej, nu kräver jag positiv särbehandling i fortsättningen. Lucy ska också särbehandlas – men negativt.


Jag var och hälsade på min Per igår. Där bor ju också den före detta gatflickan i Toulouse, Lucy.
Min husse tyckte att det var lämpligt att dela ut presenter han hade köpt i USA. Många presenter till Lucy och knappast något till mig.
Jag fick två små, mycket små, tuggben. Tänk att det tillverkas så små tuggben. Det var allt.
Lucy däremot fick en stor påse med kattgodis, tre väldigt fina och välsydda leksaksmöss fyllda med kattmynta. Eloise hade skickat med en jättestor plastpåse med just kattmynta till Lucy. Skickade hon med någon hundmynta till mig? Inte!
Jag fick alltså två mikroskopiska presenter.
Lucy fick fem väldigt fina presenter.
Var finns rättvisan? Är inte jag förtjänt av mer?
Jag kräver inte att jag ska särbehandlas på ett positivt sätt. Nej, sådan är inte jag. Men Lucy ska i fortsättningen särbehandlas negativt. Då blir jag glad och nöjd.

Hej så länge
Sverker

Leg. förfördelad

SOVER Om man nu bara ligger och sover som Lucy, ska man då få några presenter? Knappast! Vad ska hon ha leksaksmöss till om hon ändå sover. Jag arbetar och kämpar med mina ben. De ska ju gömmas. Igår till exempel gömde jag om mitt ben hos Per från ett hemligt ställe (=bakom garaget) till ett hemligare nytt ställe (=i häcken mot grannen).

BEVISET Du ser själv hur orättvist det är. Två mycket små ben till mig. Kattgodis och tre möss till Lucy. Dessutom en extrapresent med kattmynta. Ska det vara så?

TREVLIG Under tiden som Lucy bara ligger och sover, var jag trevlig mot min Per. Skall inte trevlighet premieras med presenter? Och borde slöhet inte innebära att man inte får några presenter alls? Det är mina åsikter och de står jag för!

ÖVERFLÖD Lucy har ett sådant överflöd av mat, att hon inte orkar äta upp det med en gång. Dessutom sätts maten upp på köksbordet när jag kommer så att jag, som är utsvulten, inte kan nå den.

ADJÖ Ska det vara på det här sättet varje gång jag hälsar på Per, så lämnar jag Mantorp. Centrum är husen du ser lite längre bort. Fast å andra sidan får jag ju inga presenter hemma heller. Finns det en plats för mig som är rättvis (=jag får mest av alla av allt)?

6 kommentarer:

  1. Det där var grymt orättvist!

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag att Du skall straffa husse, för det var väl ändå han som bar hem presenterna. Han borde kompletterat Din hög, så att det blev rättvist - eller kanske t o m lite mer till dig, eftersom Du vanligtvis har en karg vardag - i jämförelse med Lucy alltså./E-beth

    SvaraRadera
  3. Så din husse gick bara och tänkte på den lata kattan när han var i Usa? Nu får du allt ta och morra allvar med honom! Du var så klart värd allt och Lucy ingenting! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kunde kanske få lite kattmynta, men inget annat. Jag var värd mycket, mycket mer.

      Radera