18 september 2013

Det blir bara bättre och bättre – för Lucy

ROLIGT Lucy tycker det är jätteroligt att gång efter annan låtsasmörda sina amerikanska tygmöss. Jag gömde mina miniatyrben på sju minuter.

Under tiden som jag får dela min enda säng med husse, så får kattan Lucy en till. Ja, det är hennes gamla, den som köptes på fula gatan i Toulouse av min husse och Agnes. Dessbättre hade den blivit väldigt ranglig, så jag tyckte vi kunde ta den till Mantorp. Dessutom leker hon med sina amerikanska möss.

Jag får två mikroskopiska ben, som jag kunde gömma efter några minuter. Under tiden leker Lucy med sina amerikanska möss. Hon mördar dem gång på gång.
Lucys vingliga säng med utsikt, fixas av direkt av Per. Nu är den inte vinglig längre.
Lucy hade redan ett antal sängar i min Pers hus. Jag har ingen. Grymt orättvist. Dessutom får hon bättre mat. Mycket bättre. Hon tycker säkert om det amerikanska godiset också. Jag fick inget godis.
För att ytterligare strö salt i såren, så fotograferas hon med en mycket bättre och dyrare kamera än jag.
Hur länge ska detta få fortgå? Var finns rättvisan i livet?

Hej så länge
Sverker

Leg. lidande

Vill du se fler Lucy-bilder tagna med en onödigt dyr kamera, kan du gå hit, eller hit, eller hit. Du kan förstora dem hur mycket som helst, eftersom kattan fotograferas med en mycket finare kamera än vad jag fotograferas med.

VINGLIG Den här vingliga klätterställningen kunde vi gärna ta till Lucy. Jag kunde ju ändå inte ligga i den. Lucy kunde kanske trilla ner när hon försökte hoppa upp. Det skulle vara kul.

STADIG Efter att min Per hade fixat utsiktssängen blev den riktigt stadig. Kattan har ofinheten att kontrollera min Pers arbete, samt vässa de redan vassa klorna.

UTSIKT Bästa utsikten har Lucy längst upp. Nu ligger hon och tittar mot köket. Hon väntar säkert på att få några saftiga köttbitar. Vänder hon sig, kan hon beskåda Östgötaslätten. Kudden på bordet är ännu en av hennes sängar.

HÄNGMATTA Den här våningen är en som en skön hängmatta. Har jag någon sådan? Nej, verkligen inte. Är det orättvist? Ja, det är det verkligen.

SPELPLATS Om Lucy tröttnar på att leka med sina fina amerikanska tygmöss, och min Per vill leka med Playstation, då har Lucy en säng där också. Uppe på en högtalare. Jag får dela tv-soffan med husse. Dessutom har jag mycket minde bild och inga spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar