28 augusti 2013

Idag åker husse hem till sin Sverker

FLYGPLATS Jag vet precis hur det ser ut på flygplatser. Jag har varit på både Arlanda, och Nyköping och Linköping. Här kan du se mig vinka av Julia och min Agnes.


Precis idag åker husse hem till mig. Det känns alltid nervöst, men den här gången är min Agnes med och kan hjälpa honom tillrätta.Agnes ska fortsätta till djur i diken i Uppsala.
Det innebär också att det blir ett kort uppehåll på min blogg, eftersom jag inte kan ringa och berätta till flygplanet. Men vi hörs snart igen.


Hej så länge
Sverker

Leg. väntare

ARLANDA Det är hit husse ska åka. Sen får vi se om han hittar Tranåståget, så han kan komma hem. Risken är att tåget tar lika lång tid som flyget, eftersom tåg inte är avsedda för tölpar på landet. Tåg är en angelägenhet för folk boende i Stockholm, Göteborg och Malmö.

VINGAR Som du ser har flygplan vingar. Om de flaxar med dem, så kan de flyga. Det är så hussar kommer hem till sina hundar. Det är om de sitter inne i flygplanet vill säga.

4 kommentarer:

  1. Har husse ett rosa tjejpass i år igen?

    SvaraRadera
  2. Roligt att få träffa husse igen! Nu får vi hoppas han har nåt gott med sig i bagaget till dig från det stora landet i väster. / Lu

    Ps. Matte hade väldigt roligt åt att tåg inte är gjorda för "tölpar på landet"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas bara att husse kommer ihåg att ge mig mat. En ätbar present skulle vara välkommen också.

      Radera