30 augusti 2013

Äntligen hemma efter en lång, lång resa

SUDDIG Husse var så exalterad att han inte kunde fotografera ordentligt när han såg mig. Å andra sidan hade jag bråttom att ta hand om honom.

Det var en riktigt lång resa innan jag kunde ta hand om min husse i går. Jag och min resursfamilj hade åkt ända till Linköping för att hämta min förvirrade husse. Sedan skulle vi åka lika långt tillbaka. Av någon anledning hade husse lyckats ta sig den korta sträckan från Arlanda till Linköpings C alldeles själv.

Hur tror du att han klarade det? Enkelt. Min Agnes satte honom på rätt tåg och Linköping var ändstationen. Det var inte mycket som kunde gå fel. Fast man vet ju aldrig med honom.
Direkt vi åkte började mina arbetsuppgifter. Husse roar sig med att på Instagram ta en soluppgång och en solnedgång varje dag. Solnedgången inträffade mellan Linköping och Mjölby. Vem var det som fick påminna honom om det, tror du? Husse är mer felprogrammerad än vanligt. Till allt annat har det nu tillkommit sex timmar fel.
Vem tror du det var som fick väcka husse till dagens soluppgång, som han annars hade missat? Jo, Sverker!
Nu har vi tagit en promenad och jag har kunnat kontrollera omgivningarna. Jobbigt eftersom det har gått många hundar här de senaste veckorna.
Jag anade det, så jag hade druckit mycket vatten.

Hej så länge
Sverker

Leg. hemmahund

VAKTAR Nej, det är inte tal om att ta ut någon väska eller Sverker förrän vi är hemma. Jag vaktar noga och med eftertryck.

TACK Där åker min resursfamilj. Jag tackar så mycket för att de ville ha mig. Frågan är var jag har det bäst? Jag tror hos min husse. Fast det skulle nog vara bättre hos Per, om jag fick samma mat som Lucy.

SOLNEDGÅNG Mellan Linköping och Mjölby sa jag åt min husse at det var dags att ta fram sin alldeles för dyra telefon. Då var det nämligen solnedgång.

SOLUPPGÅNG Med en trevlig promenad på husses mage, så jag kunde slicka honom i ansiktet, klargjorde jag för husse att det kunde vara dags att gå upp om han ville ha soluppgången. Det ville han. Tur att jag finns som kan väcka honom.

8 kommentarer:

  1. Who was the more excited to see whom? Glad that Sverker was able to wake up for the sunrise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Off course my dad was more happy to se me, than I was to see him.

      Radera
  2. Tur att husse hittade hem till slut! Nu blir det väl ordning och reda när du har uppsikt över honom igen! /Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behövde ju gripa in direkt. Fast det var överraskande att han kom när han skulle. Med biljett, pass och bagage.

      Radera
  3. Tur att du väckte honom så han inte missade soluppgången! Sex timmar felprogrammerad, so what?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller att vakna och väcka så är jag trofast och duktig. Bäst helt enkelt.

      Radera
  4. Åh en så underbart vacker soluppgång!
    Tack för att du väckte husse i tid så att du kan dela med dig av hur fint du bor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Jag väcker honom varje morgon.

      Radera