16 juli 2013

Lite bra saker som kan hända i Uppsala

VÄNTA Att vänta på bussar är inte så kasst som man kan tro. Antingen blir man klappad, eller också går det bra att detaljstudera närområdet.

Äntligen var det dags att åka hem till mig. Det var igår. Men jag hann med lite roliga saker i Uppsala, innan jag ställde nosen mot Tranås.

Nu har jag varit hemma hos Anders och Tora igen. Jag skulle hämta min fina matskål jag glömde i mars. Dessutom fick jag lite fisk och potatismos. Jag hade orkat mycket mer.
Igår var jag hos pappas gamla lekkamrat Måns. Han bor utanför Uppsala. Dit åker man bil. Till Anders och Tora åker man buss.
Hos Måns fick jag också några matbitar, som lindrade den värsta hungern.
Sedan körde vi hem Agnes och sedan åkte vi hem.
Där fick jag mat.

Hej så länge
Sverker

Leg. Uppsalabesökare

NJUTBART Det är inte många lägenheter som har en sådan njutbar utsikt som Agnes. Sen får man åka hiss fem vångar också.

BARNVAKT Jag fick träffa Isabell en gång till. Det var bra! Det var henne jag satt barnvakt åt i fredags. I söndags var det jag som var hemma hos henne. Hon hade redan vuxna där som vaktade henne.

KATT Den här katten var lite ilsk mot mig. Det var ju bara bral, för då slapp jag umgås med kattskrället. Katten fanns hemma hos Måns, som bor en bit utanför Uppsala, i Tensta..

SYMPATISKT Måns visade sig vara en väldigt sympatisk person. Jag fick korv, en bit pannbiff och en hel potatis.

DEMONSTRATION Måns ville gärna demonstrera sin trädgård, och det fick han gärna. Det är Agnes och jag som travar runt efter vår värd för dagen.

FUL Trädgården hos Måns hade förfulats med ett stort antal katter. En del var levande, andra var av andra saker. Tänk vad fint det hade varit med en porslinsvästgötaspets istället!

6 kommentarer:

  1. Det var ju originellt med porslinsträdgårdskatter! Men vad snäll Måns var som gav dig mat! Du kanske skulle flytta till honom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse är nog bättre, fast Per vore bäst om jag fick Lucys mat. Hon kan ta min.

      Radera
  2. Oj, var Du är ute och far Sverker. En riktig turist!/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska åka i morgon också!

      Radera
    2. Var rädd om Dig och ta hand om husse när Ni är ute i stora världen (utanför Hätte)./E-beth

      Radera
    3. Jag gör mitt bästa, men han är oberäknelig.

      Radera