19 juli 2013

Idag hände det lite i alla fall

BIL Att åka bil är väldigt roligt men inte. Jag är lite nervös sådär och flåsar gärna. Husse brukar uppmana mig att sova, men vem ska hålla ordning på hur vi kör då?

Fort går det inte, men ganska långsamt. Idag hände det så mycket att virke införskaffades, men inte just mer.

Gräsklipparen gick sönder, just precis när den skulle användas. Man måste klippa här och var innan bygget kan börja. Vilket bygge? Ja, se det är en hemlighet. Du får se. Det verkar bli en lång följetong.
Ett annat bygge som fortskrider desto bättre är datorn min Per bygger. Den är minsann vattenkyld och har dubbla grafikkort. Det är nog bra att ha.
Jag har fått lite kyckling, men inte allt. Lucy ska tydligen ha också. Henne har jag hälsat på flera gånger och husse en gång.
Det var Lucy som kom till mig. Det var husse som kom till Lucy.
Jag fick godis också.

Hej så länge
Sverker

Leg. byggprojektör

HALLÅ Nu är jag framme hos Per. Det var jag igår också. Det är Pers dörr och jag väntar på att den ska öppnas. Skäller man lite, så går dörren upp.

DATOR Pers dator har olika färger inuti. Vattnet är rött. Sladdarna är gröna och svarta, men ska bli röda och svarta. Sen finns det en dator som styr fläktarna och en dator med pekskärm som styr datorn. Så kan man ha det.

KYCKLING När min Per rensade kycklingen, så hände det då och då att det trillade ner en kycklingbit. De var alla mycket goda. Fast jag förstår inte varför min Per sparade kyckling till den franska kattan Lucy.

TRASIG Precis när min Per skulle starta gräsklipparen, behagade den att gå sönder. Det är en Stiga och gjord i Tranås, men den gick sönder ändå.

6 kommentarer:

  1. Tipsa din Per om att ättika tar död på ogräset mellan plattorna./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse och Per ska ta bort gräset. Sedan ska de … visst ja, det fick jag inte säga.

      Radera
  2. Ska din Per bygga trädäck......åt kattan?? / Lu

    SvaraRadera
  3. Jag ger mig katten på att den bortskämda Lucy skall få något fint/E-beth

    SvaraRadera