20 juli 2013

Blodiga bilder visar världens orättvisa

DYRT Visst ser det gott ut. Du kan jämföra med mitt tråkiga torrfoder. Du tror förstås att detta är festmat till kungen.

Jag har idag kommit över några hemska och blodiga bilder som visar orättvisan här i världen. Du trodde förstås inte att detta kunde vara sant, men jag har bildbevis stulna från Pers kamera.

Hej så länge
Sverker

Leg. avslöjare

STYCKNING Här har den dyra köttbiten styckats. Ska kungen få kalops? Eller sjömansgryta? Han är ju amiral.

PORSLIN Köttbitarna har placerats på en dyr och fin porslinstallrik. Tjusigt ska det tydligen vara.

ORÄTTVIST Nu kommer vi till det riktigt otäcka. Sitter inte den franska kattan och vräker i sig dyrt kött. Inte nog med det! Hon är omgiven av torrfoder, vattenskål och en liten skål med godis. Det är ju så man kan gråta.

BITTERT Varför ska Lucy sitta och äta sådan här mat? Vad har hon gjort för att förtjäna det? Jag tycker att hennes mat skulle vara lämpligare till en västgötaspets som heter Sverker. Men jag är inte bitter.

8 kommentarer:

  1. Fyyyyy, nu är det dags för samtal till FN! Hur mycket mat ska kattan ha egentligen? Hon brukar ju t o m lämna mat! Stackars Sverker som svälter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror WHO. Det kan aldrig vara hälsosamt för kattan, samtidigt som jag skulle behöva allt och mer därtill.

      Radera
  2. Näääää stackars Sverker jag tycker det är dags att du kontaktar HundDiskrimineringsOmbudsmannen så här får det ju bara inte gå till!

    SvaraRadera
  3. Nu får det väl vara nog med kattafasonerna! Dags att ta upp detta problem i FN's hundkonvention! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Fast hon hälsar ju på mig i alla fall. Husse gömmer hon sig för under soffan i tv-rummet, du vet. Dessutom får hon så mycket mat så grannkatterna kommer in och äter av hennes överflöd, samtidigt som jag får svälta.

      Radera
    2. Under soffan kan kattskrället hålla till, så länge hon låter ditt xxxx (=tuggben) vara ifred! / Lu

      Radera
    3. Hon hittar inte mitt tuggben hos Per. Jag har gömt det på ett hemligt ställe, som jag aldrig avslöjar (i Pers häck jämte garaget).

      Radera