9 juni 2013

Orienteringsförmågan sitter kvar även i tonåren

SVÅRT Det är inte alltid så lätt att se mig i skogen. Å andra sidan är det inte alltid lätt för mig att se min husse heller. Därför gäller det att vara koncentrerad, så han inte förvillar sig i skogen. Ser du mig?

Vi tog den medellånga Klunkensvängen idag. Jag ledde oss de fem kilometrarna fullkomligt prickfritt. Jag hittade dit och jag hittade hem en annan väg. Inga problem alls. Än så länge kan jag känna mig trygg under våra promenader. Det är skönt att veta. Husse är inte mycket att lita till.

Hej så länge
Sverker

Leg. färdledare

KONTROLL Då och då måste jag vända mig om så jag ser var jag har min husse. Han är lite förvirrad, som du vet.

SKYNDA Min husse går ganska slött, så emellanåt måste jag skynda på honom. Rätt var det är så stannar han och fotograferar något och sedan vet han inte var han är. Då vilar allt ansvar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar