9 juni 2013

Min resursfamilj kom med lyxdelikatesstårta

VÄLKOMMET Jag hörde ”Ja, må han leva …” som sjöngs utanför mitt hus. Det var min egen resursfamilj som kom. Det är några man alltid kan lita på!

Där husse var snål och återhållsam, var min resursfamilj desto generösare. Jag kan presentera facit hur en tårta ska se ut till en nybliven tonåring, om han är en västgötaspets.

Dessvärre hämmade och kränkte min husse mig under förevändning att vi skulle dela säng i natt. Han hindrade mig från att äta upp MIN tårta. Jag får spara den och ta lite då och då. Han hotar till och med att frysa in delar av den.
Men som du förstår är inte min resursfamilj så snåla som husse och dessutom är min resursmatte proffs i just matlagning.
Husse är snål och amatör.

Hej så länge
Sverker

Leg. kränkt

FACIT Så här ska en riktig födelsedagstårta se ut. Det här med ljus är bara fånigt. Det är betydligt bättre med korvar. Om du kan räkna till 13, så ser du att det är just exakt 13 korvar, precis som det ska vara. Underdelen är en stor delikat klump av äkta leverpastej. Så ska en tårta se ut och så ska en tårta smaka!

SMAKA Då tårtan uppenbarligen var till mig, så tyckte jag att jag kunde ta mig en smakbit…

HÄMMAD … precis när jag var på väg att få ner tårtan på marken, kom det en hand som hindrade mig. Otur, jag som var så nära.

SMAKPROV Bara lite fick jag smaka. Husse tyckte att det räckte med den födelsedagsbakelse jag nyss hade ätit. Jag var dock av en helt annan åsikt.

DELIKAT Jag fick ett tuggben också. Mycket godare än det jag fick av husse. Jag har lagt ner mycket möda på att skala tuggbenet och nu ska det gömmas också (just nu befinner jag mig på balkongen). Mycket att stå i idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar