6 juni 2013

Idag firar jag på ett värdigt sätt

STILIG Ser du att jag har ett blågult band runt halsen? Det är bara för att det är nationaldag idag. Det är det hela dagen!

Jag har beslutat mig för att nästan ställa in min blogg idag. Här ska det nämligen firas nationaldag! Fast förstås på ett värdigt sätt.

Som vanligt började jag min dag med att väcka husse. Nationaldag eller inte, spelar ingen roll. Plikt är plikt.
Det var dock länge sedan. Jag har hunnit med mycket sedan dess:

1. Gått på en promenad
2. Ätit frukost
3. Bakat tårta
4. Övervakat när husse duschade
5. Slicka bunke med tårtsmet
6. Varit i trädgården och njutit

Nu tänker du säkert så här: ”Vem ska ha tårtan?”
Har du tittat i din kalender? Vem har namnsdag? Jo, Gustav!
Vem heter Gustav, kanske du undrar nu. Vart ska jag åka för att få tårta?
Ja du, det är hemligt. Jag tiger som muren. Inte ett ord.
(Men han förvaltar en katt som heter Lucy.)

Hej så länge
Sverker

Leg. Nationaldagsfirare

SOLA Att ligga i humlornas surr och sola, är ganska vilsamt faktiskt. Humlorna är väldigt många och väldigt flitiga. Jag och husse är inte flitiga idag.

FÅGELFRÖ Ser du fröautomaten i trädet? Den behöver inte fyllas på, eftersom fåglarna har tillräckligt med mat i naturen. Dessutom finns ju Lucy i Mantorp och hon får ta fåglarna där om hon vill.

5 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig dag! Du får hälsa Lucys husse på hans namnsdag! Själv ska jag åka till fårfarmen och få en fika där, har faktiskt husse lovat. Ha en bra dag, för det tänker jag ha!/Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fårfarm verkar spännande. Får du valla dem?

      Radera
    2. Nej det fick jag ju tyvärr inte göra. Fast det var mycket lockande. De var lika nyfikna på mig som jag var på dem. Lite "dött läge" med andra ord. Fikan med lammkorv smakade alldeles utmärkt./Lotus

      Radera
  2. Sötnos!!!! Gullesverker!

    SvaraRadera