1 mars 2013

Dags för nya tag i Seattle igen

DUKTIGT ”Jo, jag ser att det är ett pass. Det var väl duktigt av dig husse att skaffa ett pass alldeles själv. Nu har du ett nytt pass att slarva bort i Seattle.”

Husse är omåttligt stolt. I går hämtade han sitt nya pass på polisstationen i Tranås. De har nämligen öppet några timmar varje torsdag.
– Titta Sverker! Jag har ett nytt pass, skröt min husse för mig.
Han har inte haft något pass att tappa bort under flera veckor nu. Inte sedan den 10 januari så så där.


Bra, tänkte jag. Då har du något att slarva bort nästa gång det bär iväg mot Seattle.
– Nu kan jag ut och åka igen, skröt han vidare.
Javisst, gör du det. Men tänk på att det blir dyrt. Att tappa pass är inget billigt nöje. Och försäkringar gäller inte. Det enda de gäller för är premieinbetalningarna, det vet du ju nu.
Husse har gått och viftat med sitt nya pass hela dagen, så stolt är han.
Jag undrar om han vet var han har det nu? Jag vet var jag har mitt.

Hej så länge
Sverker

Leg. passare

FULT I mitt pass behövs bara en bild på mig, men så är jag stilig också. Husses pass dräller av bilder på honom både i svartvitt och färg. Alla är lika fula.
TÖNTIGT Både Lucys och mitt pass är mycket stiligare än husses. Jag undrar om han släpps in någonstans med ett så fult pass. Fast egentligen spelar det ingen roll. Han tappar ju det ändå.

PÅPASSLIGT I dagens post kom det också ett brev från polisen. Där kunde man läsa att husse hade schabblat bort sitt pass i Seattle för länge sedan och att polisen inte brydde sig för Seattle ligger för långt bort. Allt ligger för långt bort för polisen.

6 kommentarer:

  1. Hej Sverker!

    Älskar, bara älskar, din enastående ironi!!!
    Sluta aldrig förgylla min dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planerna är att jag håller på och håller på och …

      Radera
  2. Tro mig, den där jycken är inte då spirituell som några tycks tro! Jag har träffat honom. Husse känner jag från medelåldern, och honom ska ni däremot passa er för. Jag väljer att vara anonym, fast det börjar på "G" och slutar på "unnar".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro vad du vill Anonym, men det är klart sprit sysslar jag inte med numera. När jag var ung tyckte jag om konjak och whisky. Med husse är det helt tvärtom.

      Radera
  3. Polisen kunde väl åtminstone skickat ut insatsstyrkan till Seattle, redan i januaro? *skakar på huvudet*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självfallet. Men å andra sidan får man tänka på fikaraster som kanske skulle brinna inne. Fast insatsstyrkan är kanske på väg. De är ju inte så snabba.

      Radera