27 februari 2013

Jag har hittat spår av häst OCH get

HÄSTSPÅR Det var inte utan att min känsliga nos slog larm direkt. Detta är spår av häst. Ingen tvekan om saken. Det behövs inga laboratorier för att fastställa detta faktum

Det har varit ett himla liv om att det finns spår av häst än här och än där. Jag kan nu avslöja att jag även har funnit spår av get! Det kunde jag konstatera redan 2007, när jag var på turné i Frankrike. Men det har det talats tyst om.

Spår av, ganska mycket av. Ja, det är häst det gäller. Idag har jag hittat inte bara spår, eller delar av, utan bara häst! Jag hittade det på andra sidan vägen vid Tranås Ridskola. Där gick hästköttet och spankulerade fridsamt i den värmande vårsolen, till synes ovetande om den debatt de orsakat. Visserligen försökte de maskera sig under ovanligt fula kläder, men mig lurar de inte!
Jag kan dessutom avslöja att jag redan för sex år sedan inte bara fann spår av get, utan en hel flock med stinkande getter som gick och betade i Frankrike.
Jag vet inte om vad getterna hette, men nog för att jag tyckte att de kallade varandra för Findus och Dafgård. En del av getterna hette ICA och IKEA.

Hej så länge
Sverker

Leg. spårhund

HÄST Precis som jag visste! Spåren ledde raka vägen till hästen Lasagne. Han gjorde inget för att gömma sig, utan snarare hälsade artigt på mig.

GETTER Nog för att getterna ser lite snopna ut över att ha blivit avslöjade av mig. Jag undrar varför de höll till på en plats dit knappas någon kom. Säkert var det något skumt som pågick.

4 kommentarer:

  1. Haha, där fick vi oss ett riktigt gott skäll!! Du har aldrig funderat på att bli leg. Köttmästerdetektiv så det blir nån ordning på köttindustrin?
    / Wi o Lu

    SvaraRadera
  2. Jo du skulle ju bli en utmärkt "spårhund" och bringa ordning och reda bland lasagne, köttbullar, Ica, Dafgårds och allt som har blivit en enda röra./Lotus

    SvaraRadera