23 mars 2013

Celebert besök hemma hos mig

VÄLKOMNA Det är alltid roligt med besök. Extra roligt var det idag, när min resursfamilj kom gåendes i vårsolens glans ända från staden för att hälsa på mig.

Idag hade jag glädjen att kunna välkomna celebra vänner till mitt magnifika hem. Det var min resursfamilj, som passade på att ta en promenad i den vackra vårsolens sken. Naturligtvis blev de inbjudna på lite fika, men sedan började eländet.

Husse kokade kaffe och sedan värmde han upp en wienerlängd i ugnen. Väl tilltagen var den, så det hade räckt till alla, inklusive mig.
Dessutom lade han upp något som luktade choklad, alltså någon lämplig mat till en västgötaspets.
Sedan börjad min resurshusse och husse att frossa i godsakerna. Resursmatte nöjde sig med ett äpple. Äpplen är inte goda, till skillnad från det övriga som bjöds.
Ven tror du delade med sig? Jo, det var resursmatte. Jag visade tydligt att jag på intet sätt var ute efter hennes äpple.
Snåljåparna husse och resurshusse behöll det synnerligen ätbara för egen del.
Innan min resursfamilj började hemfärden, så sade resursmatte till mig att jag var bjuden till mitt resurshem på våfflor i morgon. Våfflor är gott, så jag hoppas på bättre utdelning där. Sylt och grädde föraktar jag inte heller.

Hej så länge
Sverker

Leg. svältkonstnär

FRUKTSKÅL Min resursmatte nöjde sig med att ta ett äpple ur fruktskålen. Det fick hon naturligtvis gärna göra för mig. Trots att hon försökte bjuda, så ville jag inte ha. Man måste vara försiktig med vad man stoppar i sig.

SMASKENS Se vad mycket det blev över. Såvitt jag kan se, så är det exakt en liten försiktig aptitretare av en wienerlängd till en utsvulten västgötaspets. Hade jag bara fått den där lilla biten, så hade jag kanske stått mig till min middag. Nu vet jag inte hur det kommer att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar