13 mars 2013

Bra med släkt om man ska äta och sova

MAT Anders serverar Felicia lite svamp som är stekt med vitlök. Det var bara förrätt. Sedan blev det huvudrätt, som var ungspannkaka. Den var god att fördiska. Agnes sitter som vanligt och gosar med sin älskling, en iPhone.

När man är ute och åker, så måste man sova och äta ibland. Då är det bra att ha antingen vänner, eller också kan man ha släkt. Det senare är vad jag har i Uppsala. Det finns ganska mycket släkt där, men denna gång valde vi att gästa Tora, Anders och Felicia, eftersom min Agnes bor där.

Jag kommer nog att besöka Uppsala både då och då. Det är nämligen så att jag vill hälsa på min Agnes. Den första maj ska hon få en alldeles egen lägenhet, som jag kan bo i. Husse påstår att den är lika stor som en hundkoja, så det blir nog bra. Huvudsaken är att jag har en egen säng. Agnes kan få sova i den också, om hon vill.
Den här gången bodde vi som sagt hos släkten. Det är alltid roligt att träffas. Jag fick en egen säng, men husse sov i den också. Anders var inte där när jag kom, utan han var som vanligt (tror jag) och föreläste i Barcelona. Han är också fotograf, som husse var, men han fotograferar inne i människor. Husse fotograferar dem mest utanpå.
Huvudsaken var att Felicia var hemma. Hon och jag tycker mycket om varandra.

Hej så länge
Sverker

Leg. släktkär

FELICIA När jag går och sätter mig jämte Felicia, så brukar hon klappa mig, Det tycker jag om. Jag var och hälsade på henne med husbilen när hon bodde i Italien.

SIGHTSEEING Först visade Agnes mig Uppsala. Sedan på söndagen så var det Anders tur att visa sina små pärlor i den lilla staden. Jag såg faktiskt ganska mycket. Nästa gång jag kommer kan jag se ännu mer.

2 kommentarer:

  1. Du är ju ute på riktiga äventyr med en massa nya spännande dofter. Så fick du ju träffa din Agnes och Felicia. Måste varit en högtidsstund för dig./Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid roligt att åka iväg och hälsa på vänner och släkt.

      Radera