21 december 2012

USA är drömlandet för katter

VACKER Eftersom amerikanska katter inte är lika vackra och graciösa som vi franska katter, så visar jag dig en bild så du vet hur en fulländad katt ska se ut. Som av en händelse föreställer bilden mig. Je suis une très beau chat!

Nu blir nog Sverker gramse på mig, när jag tar hans blogg i anspråk. Men jag tycker att det skulle vara en välgärning mot hans läsare att ha lite vettiga saker på bloggen som omväxling.

Som du kanske läste, så påstod Sverker att han hade fått opublicerbara bilder från min styvhusse. Så var inte alls fallet. Tvärtom. Det var bilder som var synnerligen angelägna att göra kända för större allmänhet.
Anledning till Sverkers minst sagt avoga inställning, är att bilderna föreställer kattliv i USA. De berättar om hur katten Boots, 18 år, framlever sina dagar.
Jag kan bara säga det att när styvhusse kommer hem, är det vissa saker som måste ändras omedelbart.
Hej så länge
Lucy

Leg. hackare

BOOTS Så här kan en 18 år gammal katt se ut, om han bor i Seattle. Lägg märke till att amerikanska katter har blåa klor, som klapprar när de går på golvet. Om det inte är heltäckningsmatta förstås. Amerikakatter kan inte klättra i trän. Det kan jag.

MYSIGT Alla amerikanska katter har en egen bädd framför den öppna spisen, där de kan sitta, eller ligga, och njuta av värmen. De har också fina juldekorationer omkring sig. En snögubbe och julbockar. Till vänster skymtar du lite paket under granen. Det finns många fler. De är nog samtliga till Boots, tror jag. Jag kräver omedelbar ändring hemma hos styvhusse.

TV-SOFFA När det så är dags för TV, så slipper amerikanska katter trängas med styvhussar och västgötaspetsar. Nej, de kan gå upp och lägga sig på en varm, mjuk och skön kudde. Det är så det skall vara!

HYLLNING Amerikanska katter hyllas på många sätt. Ta till exempel dessa pepparkakor. Det är katter det – färdiga till språng. Ser du någon styvhussepepparkaka eller någon västgötaspetspepparkaka? Nej, jag tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar