26 november 2012

Vi lever i trötthetens tidevarv

ORSAKEN Göran har en förmåga att sätta fart på klockorna hemma hos mig. I vilket fall som helst, så blev både Göran och husse snopna när de såg vad klockan pekade på. Ju fortare klockorna går, desto saktare går husse.

Nu ska jag berätta varför det har strulat lite. Idag var husse på sjukhuset i Eksjö mellan 12 och 17.30. Därav är det sent idag igen.
Igår berodde det på att klockan gick så fort i lördags.


Nu ska du inte tro att det är något fel på husse. Han är på hjärtgympa.
– Det är för att jag ska komma i gammal fin form, sade husse till mig när han stängde ytterdörren om Lucy och mig. Problemet är väl att då ska man ha varit i fin form innan. En upp och nervänd Coca Cola-flaska är ingen fin form på en gubbe som husse. Tvärtom.
Så till lördagen. Då kom Göran och hälsade på igen. Först åt husse och Göran. Snålt med fördisken tycker jag nog att det var, men de vräkte i sig. Sedan satte de sig i stora rummet och pratade och drack svartvinbärssaft – tror jag.
Av samtalet förstod jag att det var bättre på 70-talet på Mosebacke torg, där husse bodde, och på Östgötagatan, där Göran bodde.
Fotoskolan, som bägge gick på, var också roligare, liksom jobbet på Aftonbladet.
– Oj, vad klockan har gått fort, sade någon av dem. Klockan var närmare tre på natten.
Så gick vi och lade oss, husse och jag i min säng, Göran i Agnes säng och Lucy låg väl någon annan stans. Som vanligt väckte jag och Lucy husse kvart i sex. Han var inte glad, men både jag och Lucy var i starkt behov av frukost. Sex timmar senare vaknade Göran. Efter att husse och Göran hade ätit frukost, åkte Göran hem och husse och jag gick en promenad.
Eftersom det fanns två fotografer i huset, så kunde man förvänta sig att det finns många bilder från kvällen på en stilig västgötaspets. Den enda bild som finns är på en getinghona som kryper på lampan. Den dräptes senare.
Hej så länge
Sverker

Leg. värd

RESULTATET Detta var det enda som fotograferades under hela kvällen av de två fotograferna. Jag fanns ju där hela tiden och jag är en mycket bättre fotomodell än en getinghona. Dessutom sticks jag inte

IRRITERANDE Husse tyckte att det var synnerligen irriterande med det starka ljuset när han och jag gick en kort promenad. När vi kom hem orkade inte husse göra annat än att titta på tv. Han betraktade den med slutna ögon.

SLÖKATT Mycket fart på Lucy var det inte heller i söndags. Hon gick ut och lade sig när husse och jag var ute på promenad. Latare katt får man leta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar