30 november 2012

Idag hurrar jag för David som fyller år

JUBILAREN För ett och ett halvt år sedan såg David ut så här, när han stod utanför sin arbetsplats Amazon.com i Seattle. Idag är han lite äldre, vilket jag gratulerar till.

Om du inte visste det så äger jag min husse, min Per, min David och min Agnes. De är tillsammans min familj. Lucy räknas inte riktigt, bara nästan.
Idag är det en extra viktig dag, eftersom min David fyller år. Tyvärr är han inte här, så jag får ingen födelsedagstårta.


För precis 38 år sedan föddes David. Det var en likadan dag som idag, fast lite mer snö. Enligt husse var han jätteliten och han kunde varken gå eller prata.
Nu har han blivit stor och fått egna barn, min Emily och min Evan som är tvillingar båda två, och en fru som heter min Stephanie. De är mina bara när de är här, vilket händer allför sällan. Det kanske beror på att de bor i Seattle, som enligt husse ligger väldigt långt bort.
Nu är ju inte David i Seattle idag, utan han är med sin familj i Florida. I Florida skiner solen och det är varmt. I Seattle är det lite småkallt och det regnar.
När det blir jul ska min husse och min Agnes åka till regnet i Seattle och fira jul och nyår. Jag ska vara hos min resursfamilj och Lucy ska på nåder få låna min Per.
GRATTIS DAVID PÅ FÖDELSEDAGEN (även om jag inte får någon tårta).
Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

OBEGRIPLIGT När husse hälsade på spelade alla spelet Talisman. Husse förlorade, som väntat. Husse begrep inget, Stephanie begrep ingen, Emily begrep inget. David och Evan begrep allt. Husse hoppas han får spela Monopol istället i år.

HEMMA När David kommer hem till mig passar han gärna på och ta del av Agnes samling av världslitteraturen, till exempel Bamse. Bamse är både stark och snäll, vilket kan vara goda egenskaper tillsammans. David är också snäll, men inte lika stark som Bamse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar