14 oktober 2012

En färgglad promenad utan Agnes

ENSAMT Ingen Agnes följde med mig på min morgonpromenad, vilket var lite sorgligt. Men å andra sidan är det trevligt med alla färgade löv. Jag hade börjat tröttna på att bara ha gröna löv.

Vilken tur Sverker har ändå, som får ut och gå en lång morgonpromenad med sin Agnes, tänker du. Nu när han inte fick några Nobelpris, så har han ju alltid det att trösta sig med.
Fel, fel, fel!!!
När det är morgonpromenaddags så sover min Agnes. Det beror på att hon var tonåring för tre år sedan, tror husse.


Ja, hur gör man då. Antingen får jag hålla på mig, eller så blir det en vanlig tråkig promenad med husse. Hålla på sig är ju inte riktigt möjligt, men jag beslöt mig för att pigga upp mig med alla bladfärger jag har ordnat på träden och marken.
Så nu om du undrar varför det bara finns massa färgglada bilder, så är det för att jag ska bli lite glad. Jag hoppas att du också blir lite glad när du ser mina bilder.
Nu ska jag ta Agnes på en eftermiddagspromenad, så hon också blir höstlycklig.
Du kan säkert också gå ut och titta på dina träd så blir allt lite roligare.
Hej så länge
Sverker

Leg. lövfärgare

FÄRGMATTA En vanlig gräsmatta kan också bli lite tjatig. Men om du gör som jag och placerar lite olikfärgade löv på den, så får du också en stylat gräsmatta i din trädgård. Jag funderar på att ha det så i sommar.

PROMENADPAUS Just precis på den här soffan hade jag tänkt att Agnes och jag skulle ta en paus. Som det nu blev, så var det bara jag som fick vila mig under promenaden. Agnes vilade sig i sin säng.

FÄRGGLATT Än finns det lite blommor kvar. De här blommorna heter ”Gula blommor”. Jag tycker de blir ganska fina mot de höstiga träden.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag visste väl att det fanns någon mer klok hund (= Sverker) i detta avlånga land, som tycker att alla färgerna ute i naturen är så fina på hösten. Dessutom är det ju ganska kul att springa omkring bland alla löven och leta godis som matte eller husse gömmer där.
    Vad roligt att din Agnes är hemma och hälsar på/Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min husse försöker också gömma godis, men som vanligt lyckas han inte med vad han gör. Jag hittar det alltid.

      Radera