8 september 2011

Så ska det gå till

GODDAG Meningen med kalaset var att alla hundar i området skulle lära känna varandra. De hade inte varit grannar innan, eftersom alla hus är nya. En del hus är så nya, så de inte är färdiga.

I Amerika vet de hur man ska äta. Där äts det hamburgare, pommes, korv, kakor, spagetti med Davids köttfärssås och mycket annat.
Dessutom vet de hur man har trevligt. Slår man ihop det, blir det en picnic..


I det nya bostadsområdet där Boots (katten som fyllde 18 häromdagen) bor med sin flock, ordnades det en picnic för de där bosatta hundarna, så de skulle lära känna varandra. Även andra fick komma, bara de inte tog med sig sina katter.
Alla flockar hade med sig mat till sin och andras hundar. Somliga kanske inte är så bevandrade i hundmat, så de tog med sig grönsaker. Nu gjorde inte det så mycket, för det verkade finnas rejält med riktig mat. Det räckte säkert till, så att alla hundarna kunde bli mätta, glada och goda. Det är fjärran från svältkosten här hemma.
Hoppas husse har lärt sig något och ordnar en picnic för mig och Egon när han kommer hem.

Hej så länge

Sverker


Leg. matfrestad


VIKTIGAST Visst är det trevligt att möta nya vänner, men det viktigaste är ju maten, som du säkert förstår. Glöm grönsakerna. Där fanns mat av alla de sorter: korv, kött, söta efterrätter och mycket annat. Ungefär som det är hemma på julen, fast utan lutfisk. Tänk dig vilken fördisk det hade kunnat bli, om bara jag hade varit där.

LEK Det var tydligen inte bara viktiga saker (=äta), som man skulle göra på festen. Nej, att leka med barn är ju väldigt nöjsamt, så det hade jag gärna också gjort.

HUNDGODIS Alldenstund jag har lite svårt för handskriven amerikanska är jag inte helt säker på vad det står på skylten. Jag tror att det betyder ”Hundgodis lämpligt till västgötaspetsar”

HAMBURGARE Så här ska en husse se ut. En husse ska ha en hamburgare i handen, som han matar sin hund med. Jag undrar vilken hamburgare i ordningen det är för den hunden den kvällen?

SLÄKT Lite konstig fest var det. Där verkade inte finnas en enda västgötaspets. Men det fanns en nära släkting till mig; en welsh corgi. Vikingarna tog med sig västgötaspetsar till Wales, men de utvecklades till att bli en lite sämre och fulare västgötaspets. Men de är stiliga ändå, jämfört med andra hundraser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar