7 september 2011

HJÄLP jag har nästan försvunnit

2 X FÖR LITE Titta nu noga på bilden. Min snåla husse tyckte att jag bara skulle få så mycket mat som det är i den högra bägaren (vänstra från mig sett). Visserligen två gånger om dagen, men ändå. Dessbättre får jag så mycket som det är i den vänstra bägaren av min resursfamilj.

Min husse ville tydligen att jag skulle svälta under tiden han vräker i sig hamburgare med pommes och pannkakor med sirap och grädde i USA. Han är så himla snål med mat, men bara när det gäller mig. Det borde vara tvärtom. Det är han som är överviktig.

Titta på bägaren till höger från er sett, vänster från mig en gång till. Så mycket mat sa husse att min resursfamilj skulle ge mig varje dag.Lider du inte med mig??
Nog för att husse är snål, men nu går väl skam på torra land. Inte kan en stilig västgötaspets klara sig på så ynka lite inte. Eller vad tycker du?
Titta nu på bägaren till vänster från er sett, höger från mig.
Eftersom min resursfamilj vet mycket mer om hundar än husse så har de i alla fall gett mig så mycket varje dag.
Inte så att det räcker, men i alla fall bättre än husses ranson.
Jag skulle vilja ha minst halva bägaren nu när jag inte får fördiska.

För att bevisa för min resursfamilj att jag får för lite mat så smet jag i går igenom grinden. Det borde få dem på andra tankar och ge mig mer mat + fördiska.

Hej så länge

Sverker


Leg. svältkonstnär


UTBRYTARKUNG Titta på kortet, kan ni tänka er att en normalfödd västgötaspets skulle komma mellan de spjälorna? Det gjorde jag. Mager som en speta har jag blivit. Egon kommer inte igenom, men så får han också mycket mer mat än jag, och dessutom dyrare. Min resursfamilj är inte lika snål som husse.

6 kommentarer:

  1. Ja så var det nu det där ordet LAGOM som alltid är bäst :-)

    SvaraRadera
  2. En balanserad kost innebär lika mycket falukorv och köttbullar som torrfoder, enl. oss!
    Kostcirkeln är komplett när man lagt till grisöron och tuggben och fördiskning.
    Dags att strejka Sverker!! / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Matstrejk är väl inte att tänka på kan jag tro?

    SvaraRadera
  4. Så himla orättvist att få så lite mat Sverker, när husse vräker i sig både det ena och andra i USA!!!! :)

    SvaraRadera
  5. Tror du skulle vilja hälsa på en gammal bordercolliedam som jag känner. Hon fick både två varmkorvar och en bit kyckling till middag utöver sitt torrfoder.

    SvaraRadera
  6. ja tackar för alla glada tillrop. Ni förstår hur illa jag har det. Hoppas husse har lärt sig ett och annat. Se min blogg senare idag.

    SvaraRadera