30 augusti 2011

Modigast i världen

BEVISET Här ser du själv ett faksimil (=tjuvkopierat) utdrag från senaste numret av svensk Jakt. Roligt för den tidskriften att få glänsa lite.

Du kanske trodde att tidskriften Svensk Jakt inte skulle känna till hur modig jag är? Naturligtvis gör de det. Som flitiga läsare av min blogg har de sett min heroiska älgvallning. För att ingen jägare i Sverige skulle missa denna, för mig vardagliga, händelse, ville de gärna ha det i sin tidning också. Jag vill dock med skärpa meddela att jag inte jagar. Jag vallar.

Nu är nu så att mitt mod inte känner några gränser. Jag skulle med lätthet kunna valla bort allt som förvillar sig in i grannskapet och skrämmer hussar och mattar. Dessbättre skickade husse mig några bilder på olika djur han fotograferade i söndags. Alla, och jag menar då alla de djuren, kan jag med lätthet skrämma iväg från mitt utökade revir därhemma. Lätt som en plätt.
Jag kanske inte är så stor, men jag är tuffare än de flesta. Det är bara åskan som skrämmer mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. storviltsvallare


BÄTTRE Här ser du en älgvallningsbild lite bättre. Men bra är den inte. Husse skyller på att det var så mörkt ute. Jag vill bara påpeka att jag såg perfekt.

FÖRSIKTIGT Om jag skulle hitta ett sovande lejon i trädgården skulle jag vara lite försiktig. Du har väl hört ordspråket ”Väck ej det lejon som sover”? Så först skulle jag väcka katten, sedan skulle jag klargöra lämpligheten att hon tassar iväg hem till sig. Antagligen skulle hon lyda direkt, men jag är inte rädd att ta i med hårdhanskarna.

DISKUTERA Den här orangutangen ser ut att vara lite filosofisk lagt. Jag tror att jag skulle kunna tala primaten tillrätta, så att den lämnar oss.

SLÄKT Det sägs ju att släkten är värst. Kommer den här vargen in hos mig så får jag nog demonstrera både min psykiska och fysiska styrka. Sen skulle den nog slinka iväg med svansen mellan benen, medans jag skulle stå stolt och begrunda fegisen.

NALLE Inte skulle jag mata den här med blåbär. Nej här krävs det hårda tag direkt. Ett par rejäla nafs i bakbenen, skulle få den här björnen att ta till flykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar