3 juni 2011

När jag fick Agnes

MÅNGA OCH SMÅ Ibland har jag varit väldigt liten. När man är väldigt liten bor man med sin mamma och sina syskon. Då hade inte jag fått min Agnes än, men jag längtade nog. Jag har många syskon. 1, 2, 3, 4 – ja, du kan räkna själv. Jag var redan då den finaste, som du själv kan se.

Du tror förstås att jag alltid har varit så stor och stilig som jag är nu. FEL! När jag var liten, var jag betydligt mindre. Det kan du se på bilderna. Det var senare som jag blev så stilig och manlig som jag är idag.

Tänk vad åren går. Det är snart elva år sedan jag fick min Agnes. Det var en fin present, måste jag säga.
För övrigt vill jag göra dig uppmärksam på att jag fyller just elva år den 9 juni. Det är nästa torsdag. Tips: det är brukligt att man får presenter när man fyller år.


Hej så länge
Sverker

Leg. minnesmästare

STÖVLAR De här bilderna är från den dagen jag fick Agnes. Jag tyckte om att bita Agnes i fötterna, så hon var snabb att ta på sig sina stövlar. Hon tyckte inte om att få sylvassa tänder i vaden. Hennes hår fick jag leka med. Lite konstig var hon.

FÖRSTA KLAPPEN Jag fanns redan i mitt hus när Agnes kom. Hon hämtades av husse på ett scoutläger, så jag kunde få henne. Jag blev så glad över den fina presenten och Agnes blev glad också. Ömsesidigt kan man säga.

ÄVENTYR Fastän jag var liten, så var jag mycket modig. Jag vågade mig ut på egna äventyr flera meter från min lillmatte Agnes. Idag är jag modigare och kan dra iväg en kilometer på egen hand för att uppsöka en löpande tik. Det får jag inte för husse, så det var längesedan jag gjorde det. Igår eftermiddag var den senaste gången han kom och hämtade mig med bilen. Han var arg.

6 kommentarer:

  1. Vilken fin familj du fick Sverker, de kommer säkert att fira dig ordentligt på torsdag. Så det är bäst att du stannar hemma då och inte springer efter tikar!

    Jag undrar om du vet vilken uppfödare som Egon kommer ifrån?

    SvaraRadera
  2. Fy tusan vad söt! Har du fixat fram några valpar själv? Kanske under något av dina små äventyr?

    SvaraRadera
  3. Han kommer från en privat uppfödare Solveig Rutgersson, Ekekull utanför Vetlanda. Pappa är Tridents Lester och mamma är Bjädesjös Bella. Hoppas det kan hjälpa något.

    Svar till Anonym. Nej. Husse har kränkt mig där. Jag är barnlös. Han orkar inte åka på utställningar, men jag har ett par BIR (bäst i ras), men då var jag liten.

    SvaraRadera
  4. Haha ja det där med springa efter tjejer känner jag igen.. Det gjorde vår schäfer Caizer lite då och då. Tur att han hade en bricka på sin kedja med telefonnummer. Lite då och då ringde människor och berättade att de hade en hund på sin gård. De har ringt om nästan alla våra hundar faktiskt, som sprungit iväg på äventyr av olika anledningar haha. Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Men herrejösse så söt.
    Jag hade en tax som blev uppvaktad av alla möjliga och omöjliga raser hela tiden. När vi umgicks inne i huset kunde man se dem sitta utanför fönstret på trappan och vilja komma in. Men det fick de aldrig. Jag vet inte hur många gånger jag fick gå hem med de kåta karlarna medan min prinsessa låg hemma och blev kliad på magen.
    Fast nu är hon död. Hon blev nästan 16 år. Jag saknar henne.

    SvaraRadera