2 juni 2011

Han går på droger

ODUKTIGT Oh, vad Egon är duktig som kan gå så fint fastän han är så gammal, tänker du säkert. Åja, så duktigt är han just inte. Sanningen är den att Egon går på droger.

Egon är hos mig igen. Det tycker jag är så roligt, eftersom vi kan umgås hela dagarna. Vi kanske inte stojar runt så mycket som vi gjorde förr, vi har bägge blivit äldre allt eftersom åren har gått. Egon är så gammal, så han går på droger. Det tycker jag är bra.

Varje morgon får Egon och jag mat. Det är väldigt bra. Egon får droger också. Normalt får han en ¾ tablett av något slag, morgon och kväll. Det är den goda tabletten. Dem äter han frivilligt. De smakar som godis, tycker han.
Nu får han också 1,5 tabletter på morgnarna, som är smaka-fy-tabletter. De smakar riktigt, riktigt illa. Egon vill inte ha dem. Nu kommer vi till det jättebra. Husse lägger tabletterna i prinskorvsbitar. Då äter Egon korven OCH sina tabletter. Lurad.
Sen blir det prinskorvbitar över utan tabletter i. Dem lägger husse i Sverkers mat. Det är gör säkert min frukost betydligt nyttigare. Jag tycker att husse alltid skulle lägga massor av korv i min mat. Då skulle till och med husse vara riktigt trevlig.

Hej så länge
Sverker

Leg. medicinare


LUR Så här lurar husse Egon varje morgon. Bara för att han ska äta smaka-fy-tabletterna, lägger husse dem i en prinskorv. Då tror Egon att det bara är prinskorv och så äter han allt. Prinskorv och tablett. Fiffigt va?

ODUGLIG Egon är ganska kass på att äta. Oduglig rent utav. Han tar några bitar i munnen, tuggar eftertänksamt, slickar sig om munnen och tar ett par bitar till. Här har han redan ätit ett bra tag och har mat kvar!. Jag sitter fortfarande och väntar på ett ”varsågod”, så jag kan slänga mig över maten och sluka den på nolltid. Idag började jag med korvbitarna, förstås.

3 kommentarer:

  1. Varför läser du BlondinBellas blogg om du ändå verkar störa dig på allt hon gör?

    SvaraRadera
  2. Jag stör mig inte alls på allt hon gör, men somligt.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Sverker. Är också lite störd på vissa bloggare, men inte på dig!!

    SvaraRadera