13 mars 2011

Lustiga djur

Ibland träffar jag på riktigt konstiga djur. Kanske jag kan se dem i min egen trädgård, kanske jag möter dem när man är ute på sina resor jorden runt. (=vissa delar av Europa, för min del). Att resa är att lära, säger husse. Han har kanske rätt ibland.

LUSTIGT DJUR 1 Det här roliga djuret träffade jag på i min trädgård. Den såg ganska spännande ut så jag gick och skulle hälsa. Då började den fräsa. Som en katt. Fast det var ingen katt. När jag gick fram för och nosa försvann huvudet. Konstigt. Ett litet tips till dig: Om du ser ett sådant djur i din trädgård, så nosa inte på det. Den sticks.

LUSTIGT DJUR 1 Detta var det märkligaste under hela resan till Frankrike, när vi åkte kanalbåt. Jag nosade på en sten. Rätt som det var så åkte det ut ett huvud och stenen bet bet mig på nosen. Sen växte det ut ben och stenen gick och gömde sig. Sånt kan hända i Frankrike. Husse fotograferade och skrattade. Ett litet tips till dig: Om du ser ett sådant djur i Frankrike, så nosa inte på det. Den bits.



Hej så länge
Sverker

Leg. zoolog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar