23 februari 2015

Mitt plågsamma liv är tidningens största nyhet

AKTIVITET Fler aktiviteter för oss äldre på särskilt boende, var ett av önskemålen, frånsett bättre mat. Att sitta jämte en barrande gran i slutet av februari, kallar inte jag aktivitet.

Nu finns det svart på vitt hur dåligt vi äldre på särskilt boende har det. Att jag hör till gruppen, råder det inget tvivel om. Är man västgötaspets och snart 15 år, så är man äldre. Bor man dessutom i en sommarstuga från 1930-talet, så är det särskilt boende.

I dagens Tranås Tidning kommer sanningen fram hur vi äldre har det. Att vi vill ha bättre mat, kan knappast komma som någon överraskning för de som följer min fantastiska blogg. Vad som inte framgår i tidningen är att portionerna av den undermåliga maten är alldeles för små. Att behöva gå hungrig från matskålen varje dag, gör ingen Sverker glad. Ett bra exempel på en lämplig vardagsmåltid för mig, kan du se här.
Vad som också har framgått av den undersökning som tidningen redovisar idag, är att det finns alldeles för få aktiviteter. Mina aktiviteter består numera av att ta med mig min husse ut på promenader och gömma ben. Jag har visserligen en julgran, men det dansas aldrig omkring den.
Några gånger per vecka är det utflykt till stan, men jag brukar vanligtvis få sitta i bilen hela tiden. Förr var det resor runt hela Europa, numera blir det bara Uppsala eller Stockholm ett par gånger per år.
Mycket torftigt med aktiviteterna för mig som äldre, måste jag säga. Inte ens Frälsningsarméns strängsystrar har varit här och sjungit för mig. Det är inte lätt att bli äldre.

Hej så länge
Sverker

Leg. äldre

ETTAN Tranås Tidning toppar idag med hur illa vi äldre har det. Dålig mat och dåligt med aktiviter.

TREAN Bättre mat har väl jag tjatat om de senaste 14 åren. Till och med fördisken har blivit torftigare och torftigare alltefter som folk har flytt mitt särskilda boende.

FACIT Precis såhär ska maten serveras till en västgötaspets. Detta är bara förrätten som du ser. Bilden togs när jag hade nobelmiddag. Så ska det vara varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar