23 december 2014

Nu börjar det bli julstämning även hos mig

JULSTÄMNINGSFÖNSTER Lite snö här och det hade varit perfekt. Julstjärna i fönstret och i rummet ser man ljusen från den stiliga granen. Allt noga utvalt av min Agnes och mig.

Det var ju en väldig tur att jag organiserade räddningsresan för att hämta hem min Agnes från sjukhuset i Uppsala. Hade hon inte varit här, så hade det inte varit mycket juligare än vad det brukar vara vid midsommar. Adventsstjärnorna har nämligen en förmåga att bil kvar i mina fönster tills oktober ungefär.

Det blev en julgran och det blev lite andra saker också. Mest mat, sägs det, vilket ju är bra. Jag behöver mycket mat.
– Nej, nu räcker det Sverker. Du ska väl inte se ut som en julgris, säger min elaka husse när jag försynt vid julbordet brukar påpeka att det finns ett stort tomrum i min mage, så att det skulle vara lämpligt att ge mig lite mer av överflödet alla övriga vräker i sig på julaftonen.
Jag tror jag ska börja göra som kattan Lucy. Hoppa upp på bordet och äta från de andras tallrikar.
De mest lukrativa julborden är sådana som aväts när det finns små barn med. Jag minns med glädje hur det var, när Evan och Emily firade jul här. Det var nästan så jag blev mätt. Nästan.
I vilket fall som helst, så börjar det likna något som med lite god vilja kan likna julstämning här hemma hos mig.
Tyvärr har vi inte så många fina saker att hänga i julgranen. Min husse slängde dem, när han beslöt sig för att inte fira jul mer.
Då tänkte han inte på min Agnes och mig. Vi kan ändra på saker och ting.

Hej så länge
Sverker

Leg. julstämningshund

MORGON Hade du varit här klockan sex i morse, så hade du sett min och min Agnes gran exakt så här. Visst är det stämningsfullt?

TILLIT Det börjar samlas paket under granen, allt eftersom de blir inslagna. Jag vet att jag har fått två paket på posten, men inget av dem ligger här. Har husse ingen tillit till sin stilige västgötaspets?

SNÖKRISTALLER I fönstret mot sjön hänger det fina virkade snökristaller. Hur jag har fått dem, får du fråga Eloise om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar