26 december 2014

Årets längsta dag blev riktigt lyckad

OSYNLIG Nej, du ser inte mig. Nej, jag har inte varit och luktat på mina julklappar. Nej, jag försökte inte ta några i förväg.

Julafton och dagen före julafton är väl årets längsta dagar? Visserligen är de korta, men de känns som väldigt långa. Om man vet om att det finns paket till mig, vars innehåll säkert är ätbart, så tycker jag inte att man ska behöva vänta. Väldigt länge får man vänta, innan man får öppna.

Som brukligt är, så åkte vi och firade julafton hos min Per och den franska kattan Lucy i Mantorp. Alla julklappar lades i en hög, men de fick inte öppnas. Jag inspekterade högen, men var fanns mina julklappar. Inget luktade godis, frånsett ett paket till Per, som innehöll choklad. Så upptäckte jag mina paket. De låg inte bland de andra. Ingen litar på mig.
Så började alla äta massa god mat, utan en stackars Sverker. Men jag kan inte klaga på fördisken. Det var hela korvar, hela köttbullar och lite annat smått och gott. Ostkaka till efterrätt var inte dumt heller.
Så skulle husse titta på Kalle Anka som önskade God jul. Som vanligt somnade husse.
Sedan blev det julklappar. Alla fick utom Sverker. Men så fick jag också öppna mina, men jag fick inte äta upp dem. Lite smakprov fick jag och ett tuggben. Det senare tog över en halvtimme att gömma på ett bra ställe (=TV-soffan).
Dessbättre hade husse glömt min hundmat, så jag fick för en gångs skull riktig mat.
I det stora hela en riktigt lyckad jul, måste jag säga, även om jag fick vänta länge.
TACK ALLA SOM HAR SKICKAT JULHÄLSNINGAR OCH JULKLAPPAR TILL MIG!
(Fast min husse hade kunnat vara lite mer generös, tycker jag.)

Hej så länge
Sverker

Leg. tomte

ORÄTTVIST Massor med julklappar, men ingen till Sverker. Jag nosade igenom alla. Visst är väl det orättvist?

HJÄLPSAM Jag hjälper Agnes att hämta julklappar. Vi måste skynda oss, så jag kan få mina.

OÄTBAR Per verkade bli glad när han fick en gjutjärnsstekpanna av min Agnes. Det begriper inte jag, för den går ju inte ens att tugga på.

HJÄLPSAM Min Agnes var vänlig nog att hjälpa mig att öppna mina julklappar. De bästa julklappar man kan få. Alla var ätbara! Tack snälla!

GODHJÄRTAD Den röda katten fick också komma in och få lite julmat i julvärmen. Så godhjärtade är min Per och jag.

7 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte26 december 2014 kl. 12:48

    Pst Sverker, man kan använda gjutjärnspannan till att göra mat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simon Pudels matte27 december 2014 kl. 11:30

      Nästan vad man vill faktiskt!

      Radera
  2. Ohhh så många paket du fick, jag blev väldigt nyfiken vad det var för något i det jääääättestoooora paketet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stora var till husse, tyvärr. En espressomaskin från min Per. Åtta koppar har husse druckit sedan igår kväll. Det kan man se på räkneverket.

      Radera
  3. Jag trodde ju att det var till dig typ ett JÄTTEtuggben eller en JÄTTEköttbulle men det var ju roligt att husse fick ett stort paket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit roligare om jag hade fått ett jättepaket fullt med massa för västgötaspetsar nödvändiga saker,

      Radera