3 juli 2014

Bara lite roligt på slutet

UTSIKTBRÄDA Detta är en så kallad utsiktsbräda, som finns på min hundklubb. Det finns en högre också, men den är inte lika bekväm att gå på.

Vad går jag på? Det vet du inte, men det vet jag. Det är en utsiktsbräda på min hundklubb.
Men innan jag kom så långt, hade jag ägnat, mig åt att ha tråkigt.


Först var det som vanligt idag. Hämta tidning, fotografera solen, gå och lägga sig igen, väcka husse igen, få min medicin och köttbullar, ta en promenad, uträtta nödvändiga saker, gå in och äta frukost och fördiska husses tallrik.
Sen kom det lite annorlunda.
– Vill du åka bil Sverker? Jag måste handla lite grejer som inte finns här i stan.
Klart jag ville åka bil. Vi åkte långt och länge.
Sedan stannade husse vid en affär och handlade. Tror jag. Han lade i vilket fall grejer i kofferten.
Sedan stannade husse vid en annan affär och handlade. Tror jag. Han lade i vilket fall grejer i kofferten.
Hela tiden – och det var en lång tid – fick jag sitta ensam i bilen. Mitt enda sällskap var en skål vatten.
Sedan åkte vi hem igen. Men innan vi kom hem, så övertalade jag husse att åka in till Sommenbygdens Brukshundsklubb. Jag har nämligen många barn. Och ungdomsminnen därifrån. Och så luktar det gott.
Nu är jag hemma igen, men allt har tagit så lång tid. Därför är jag sen idag.

Hej så länge
Sverker

Leg. uttråkad

BAJSPROMENAD Jag letade länge, men hittade inget bajs att plocka upp. Jag fick göra lite själv. För säkerhets skull gjorde jag det mitt i vägen så husse skulle hitta. Däremot så hittade jag en fågelunge som satt och pep. Istället för att fotografera mig och den, rusade husse fram och skrämde det lilla livet. Jag bara nosade. Jag lovar.

UTSIKTSPROMENAD Om du tar en promenad på utsiktsbrädan, så är det lämpligt att stanna då och då och se dig om. Annars är det ju knappas någon mening att gå upp och riskera livhanken.

KLUBBEN I bakgrunden ser du klubbstugan Där har jag haft det väldigt roligt. På gräsmattan som jag går på har jag också haft väldigt roligt. Där hade jag min valpkurs. Jag gick alltså kursen när jag var valp. Det var resursmatte som var valplärare. Senare gick jag i agilityskola där. Alla andra kurser jag har gått var på stora fältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar