29 maj 2014

En besvikelsens grillbuffé

ÖVERGIVEN Här står jag övergiven och ledsen och spanar. Jag tittar efter min husse, som har smitit iväg till grillfrossa. Det var meningen att jag skulle följa med…

Äntligen skulle jag få följa med till Restaurang Novisen på Holavedsgymnasiet. Det var grillbuffé och den kunde avätas utomhus. Men vad händer? Husse skyllde på vädret, så han skulle sitta inne. Det tycker jag att jag kunde också. Jag är inte allergisk mot människor. Dessutom var det utmärkt väder ute.

Uppenbarligen hade flickorna vid grillen räknat med mig. På bilden ser man att det ligger en väl avvägt portion till mig på grillgallret. Men, som sagt, jag var ensam hemma.
Under tiden det var synd om mig hemma, åt min resursfamilj och min husse massor med läckerheter från buffén. Där sparades det inte minsann.
Men det är tur att jag har min resursmatte. Hon skickade hem mat till mig.
Men det är otur att jag har min husse. Han delade ut mat till mig.
Som du förstår blev det knappt ett smakprov, så jag kan knappt uttala mig om maten. Den försvann innan smaklökarna började arbeta. Fast den var säkert god.

Hej så länge
Sverker

Leg. övergiven

LAGOM Flickorna vid grillen hade förstås räknat med att jag skulle komma. Som du ser håller de på att grilla en alldeles lagom portion till en svulten västgötaspets som heter Sverker.

FROSSERI Min resursfamilj var också där. Min husse också. Men var fanns Sverker? Jo, ensam hemma bland massa medicinflaskor och askar. Ett tragiskt öde.

ÖVERFULL Du ser själv. Min husse sparade inte på krutet när han vräkte åt sig från grillbuffén. Det var lamm, rådjur, vildsvin och massa annat gott. Dessutom tog han en omgång till. Den var säkert större.

DESSERT Det fanns massa efterrätter också. De hade jag uppskattat. Det hade räckt om jag hade fått fördiska.

FÖRSTÅNDIG Min resursmatte skickade hem lite mat till sin skyddsling (=Sverker). Som du ser är det en lagom portion om man går på diet. Ser du i min skål vad min snåla husse gav mig? Knappast ett smakprov! Där gällde det att skynda sig att äta, så inte de glupska flugorna hann före.

RESTEN Vad ska du göra med resten? Det var faktiskt jag som fick maten. Husse satte in allt i kylskåpet. Sådan är han. Jag kunde bara titta efter maten som försvann.

8 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte29 maj 2014 kl. 11:12

    Vilken tur att du har resursmatte så du slipper svälta alldeles!

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig Sverker! Du kanske skulle hälsa på mig ett tag? Min matte är inte snål med maten, tvärtom hon vill alltid att jag ska äta mer...

    SvaraRadera
  3. Jag gissar att resten av din mat till slut hamnar i din husses mage! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är antagligen en korrekt gissning. Lite fördisk kanske blir över till mig. Kanske.

      Radera
  4. Svar
    1. Det är tragiskt, men jag är ju van att lida.

      Radera