11 april 2014

Flera ospännande kort från husses resa

SKÄGGKATT Av någon anledning har någon gjort en staty av en skäggig katt. Hur den kunde hamna på ett museum är en gåta. Finns det verkligen ingen staty av en västgötaspets?

Enligt husse har han varit i en stor stad i ett stort museum. Han skickade flera kort (=dåliga bilder) bara för att skryta. Jag har valt ut några av de minst sämsta. Om jag inte har gjort det, hade han väl blivit sur.
Dessvärre skickade han inga hundkort. Bara kattkort och fördiskkort, så jag ska bli avundsjuk. Det blir jag inte, för jag har det bra hos min resursfamilj.


Hej så länge
Sverker

Leg. kortboksförmedlare

RINGKATT Det här kortet är intressant. Tänk om jag skulle ta och sätta lite ringar i Lucy. Hade hon en nosring och en örring med ett snöre i, så kanske hon skulle hålla sig undan från min fördisk.

SKÄGGLÖS Den här statyn föreställer nog en smalare upplaga av husse utan skägg iklädd ett stiligt badlakan. Jag förstår inte att han skickar sådana kort till mig, då det uppenbart saknas en västgötaspets på kortet. En fet gubbe har jag sett tillräckligt av.

FÖRDISK Titta på vilken portion Eloise har. Att här hade det blivit fördisk och så är jag inte med. Hoppas de tog resterna i en Sverkerbag.

2 kommentarer: