12 oktober 2013

Idag ägnar jag mig åt TV-tittande

KÄMPIGT Efter en förmiddag full av aktiviteter tvingar min husse mig att se på TV. Jobbigt värre.

Det har varit arbetsamt idag. Hela dagen har fyllts av hårt arbete. Se bara vad jag har gjort:

04.52 Väckte min husse för att tala om att tidningen har kommit.
04.58 Gick ut och hämtade den färska tidningen tillsamman med min husse.
06.11 Tog med husse ut på en kort promenad, som var nödvändig eftersom jag var nödig.
07.30 Berättade för min husse att det var dags att fotografera soluppgången.
07.59 Berättade för min husse att det var dags att göra i ordning min mat.
08.02 Tog min husse ut på en kort promenad.
08.18 Åt min snålt tilltagna frukost.
08.21 Hjälpte till att tända i kakelugnen.
08.27 Övervakade min husse när han åt frukost. (Han kan spilla!)
08.36 Fördiskade husse tallrik.
08.38 Hjälpte husse att lägga in fler vedträn i kakelugnen.
08.41 Upplyste husse om att skjuta spjället lite på kakelugnen.
08.44 Fick ut husse på en promenad.
09.24 Kom hem efter promenad. Fick godisben.
09.48 Åkte till stan och handlade. Det blev inget godis till mig.
10.21 Kom hem. Fick en liten godisbit (Frolic) för jag hade varit behjälplig.
10.22 Övervakar inplockningen av det inköpta. Något kan ju tappas. Det skedde tyvärr inte.
10.29 Vaktar huset när husse läser tidningarna.
11.12 Kollar kakelugnen och ser till att luckorna stängs ordentligt.
11.49 Tittar på film på TV. Filmen inget bra, så jag somnar.
12.26 Gör min blogg.
12.30 Funderar på att somna igen i TV-soffan. Det har varit jobbigt värre idag.

Hej så länge
Sverker

Leg. trött

5 kommentarer:

  1. Kämpigt! Jag är kränkt idag, för matte har varit borta hela dagen, och när hon kommer hem stinker hon cocker spaniel!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det låter inte trevligt. Jag hoppas att det var en cocker spanielflicka.

      Radera
    2. Det var en hanne, en unghundsspoling.

      Radera