30 juli 2013

Grilla är ett semesterobligatorium

RÄTT Vi var fyra stycken. En husse, en resursmatte, en resurshusse och en Sverker. Därför ligger det fyra korvar på grillen. En till oss var. Lågorna beror på att det var stora ännu icke förkolnade bitar, det var hussarna rörande överrens om.

Igår hade jag saker du MÅSTE göra på din semester. Idag är det en sak som du gör på din semester utan uppmaning. Vad kan det då vara, undrar du säkert. Jo att grilla!

Jag var på grillfest igår hos min resursfamilj. De längtade efter mig, för de hade inte sett mig på flera dagar. Husse fick följa med också.
Hur går det då till på en grillfest? (Du har sett lite från Pers invigningsfest av det nya trädäcket.) Jo, jag hade gett husse i uppdrag att skildra det med skarpa och klämmiga bilder, som han skulle ta med sin onödigt dyra kamera. Nu visade det sig tyvärr att minneskortet var trasigt, så vad du får se är bilder tagna med hans onödigt dyra leksakstelefon (=iPhone). Då blir det som det blir, men principen kanske du förstår ändå.
Titta bara på bilderna, så lär du dig viktiga saker om grillning.

Hej så länge
Sverker

Leg. grillkung

SÄLLSKAP Resurshusse behövde säkert sällskap på sin sida. Det är därför jag sitter där, inte alls för att tigga. Men jag fick en liten brödbit.

TEMPERATUR Då och då måste grillen kontrolleras så den har rätt temperatur. Eftersom det luktade bränt hundhår, antog jag att den var tillräckligt varm. Lägg märke till att det smugit sig upp ett fel på grillen. Bara tre köttbitar, fastän vi är fyra.

KORV Titta! Det blev precis som jag förutspått. Alla fick en egen korv. Jag åt min snabbast. (Tuggade minst och svalde största bitarna.) Jag vann hastighetspriset.

ELÄNDE Efter att ha varit på fest, är det ett elände att vakna upp till en sådan här utsikt. Det krävs av alla att man ska vara glad och tacksam. Jag var inte glad och inte tacksam. jag var bara trött. (Jag drack mycket igår nämligen. Kommunalt vatten.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar