30 maj 2013

Jag torteras med ett tjockt rep

FÄNGSLAD Jag känner mig som en straffånge när jag föses fram på vägen med ett grovt rep runt halsen. Snart står väl pöbeln och slänger såväl glåpord som stenar på mig. Om jag kunde begripa vad jag har gjort?

Jag är fången av en terrorist! Terroristen ifråga är min husse. Han håller mig fjättrad i ett tjockt rep när jag rastas från mitt fängelse (=mitt hus).
Jag är kränkt och oförstådd.


Bara korta stunder när jag rastas i skogen och är nere vid stranden, får jag vara utan det förnedrande repet. Så fort vi närmar oss vägen så åker repet på. Vart har min frihet tagit vägen? Och varför har min rörelsefrihet blivit så starkt beskuren?
Ska man sättas i fängelse i Sverige, så ska det vara en rättegång först. Det har inte skett. Har jag hamnat i något svenskt Guantanamo?

Hej så länge
Sverker

Leg. ofri

SILUETT En kort stund fick jag stå nere vid stranden utan koppel och avteckna mig mot vattnet som en siluett. Detta var dock en kort stund av frihet. Snart nog satt repet åter runt min hals.

HALVFRI När vi kom in i skogen, blev jag temporärt befriad från mitt halsfängsel. Så fort vi närmade oss vägen åkte det på igen. När ska detta sluta? Hur långt straff ska jag ha? Jag vet ju inte ens vad jag har gjort! Dessutom hann lastbilen stanna.

9 kommentarer:

  1. Husse är rädd om dig! Och tur e väl det, annars skulle vi, dina fans, inte få läsa om dina dagliga öden och äventyr i Guss vackra natur.
    Får du nån mat förresten? Tycker du ser tärd ut.
    /Ellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är både repad och svulten. Jag har det svårt.

      Radera
  2. Det var nog det där äventyret igår, som gjorde husse och alla oss andra väldigt förskräckta och det straffar sig genom att Du nu får gå i koppel. Ibland är Du lite för stursk Sverker. Börja med att fjäska lite för husse så veknar han nog och låter dig få LITE mer frihet./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju inget äventyr igår. Det var nästan två meter mellan mig och lastbilen.

      Radera
  3. Oj oj Sverker, så det kan gå! Hoppas husse veknar så du slipper repet. Men då får du nog låta bli att springa över hårt trafikerade vägar, säger matte. Vad jag tycker om det hela vet du: ring Hundens Rätt i Samhället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kanske skulle ringa. Då kanske jag skulle kunna få mer och bättre mat. Jag vill ha samma som Lucy. Hon får lövbiff.

      Radera
  4. När vettet går bort åker kopplet på! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar att jag ska koppla min husse?

      Radera
    2. Blir nog säkrast så. Tråkigt om han blir överkörd! / Lu

      Radera