18 maj 2013

Ett grattis till Pernilla

JUBILAR Det är flickan på bilden som fyller år idag. Så det är bara hon som ska firas. Hon heter Pernilla. Katten, som hette Missan, finns nog inte mer, men hon var en duktig jägare enligt husse. Hon släpade hem huvudlösa representanter för alla skogens vilda djur, utom räv, rådjur och älg, och placerade dem i köket.

Det var Pernilla som såg till att jag hamnade i Hemmets Veckotidning, så därför bör hon naturligtvis gratuleras av mig när hon fyller år idag. Min husse och Pernillas pappa är lekkamrater sedan början av 60-talet, när det nu var. Pernillas pappa heter Per och honom har jag träffat flera gånger.
Husse satt och bläddrade i gamla tidningsklipp från forntiden (=1974), då han upptäckte bilden på Pernilla och ett lustigt djur, katten Missan. Det är väl inte den senaste bilden på Pernilla, men om du ser något liknande fast äldre, så kan du också säga grattis.
GRATTIS PERNILLA FRÅN SVERKER OCH MIN HUSSE


Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

PS Det skulle ha kommit mer idag, men då både Internet och telefon ligger nere, så skickas detta via mobil. Den förbindelsen är också darrig, kan man säga. En pinne bara. DS

SOLUPPGÅNG Dagens soluppgång dediceras (=pådyvlas) till Pernilla. Pernilla har badat precis här, fast det var under förhistorisk tid (=då inte jag fanns.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar