7 maj 2013

Egen studentlya i Uppsala

KOMBINATIONSRUM Agnes har så fint i sitt kombinationsrum. Man kan använda det till väldigt mycket, så det är inte konstigt att hon ser glad ut. Ta till exempel soffan min Agnes sitter i. Det är både soffa, säng eller dubbelsäng.

Det har hänt. Äntligen. Min Agnes har fått en alldeles egen studentbostad i Uppsala. Det vill man tydligen väldigt gärna ha, om man ska studera djur i diken i den staden.

Nu bor min Agnes i sin tredje bostad i Uppsala sedan i höstas. Hon älskar tydligen att flytta runt. Vad som skiljer denna lägenhet från de övriga, är att det är hennes alldeles egna.
Hon har haft egna bostäder i Toulouse innan, men de låg utrikes och hade bara gamla hus som utsikt. Nu har hon nya, fina, fyrkantiga och höga hus som utsikt.

Min Agnes lilla lya är väldigt praktisk. Det är ett kombinationsrum. Rummet är på hela 20kvm och det består nämligen av:
1. Kitchen room
2. Bed room
3. Living room
4. Dining room
5. Study room
6. Party room (?)
7. Dressing room
Visst verkar väl det praktiskt? Jag har bara sett på bilderna, men jag ska åka och hälsa på min Agnes. Då kan jag riktigt utvärdera hennes lägenhet. Var så säker på att jag ska rapportera om det.

Det bästa med att min Agnes flyttar till en egen lägenhet är att det blir varmt ute då.

Hej så länge
Sverker

Leg. bildförmedlare

PS Om du undrade varför det var en paus på min sida, så berodde det på att min slarviga husse glömde hårddisken jag har alla mina grejer på. DS

STILIGT Arkitekten har verkligen tagit ut svängarna, när han/hon ritade det fina fantasifulla huset min Agnes bor i. Du ser vilket fönster min Agnes bor bakom. Jag har ringat in det. Tänk om alla fönster hade varit min Agnes, vad jobbigt det hade varit att putsa dem.

STUDIER Min Agnes sitter och provstuderar vid det kombinerade mat- och skrivbordet. Jag tror det går bra för henne. Min Agnes är så duktig.

KOMBIVÄGG Visst är detta en praktisk vägg? Det finns kyl, frys, mikro, köksskåp, kökshyllor, spis, diskbänk, arbetsskiva, och bokhylla. Kan det bli bättre?

LYCKA En av min Agnes absoluta favoritsysselsättningar är att diska. Nu kan hon göra det så mycket hon vill!

BARBIEKOKARE Det är min Agnes och Barbie som skulle få för sig att köpa en sådan här vattenkokare. Varför? Ja, det undrar husse och jag också.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt! Grattis till Agnes, och grattis till dig som snart får hälsa på henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju bara husse som har varit där. Orättvist.

      Radera
    2. Hon har fått det fint, din Agnes, men den där vattenkokaren var ryslig!

      Radera
    3. Jag tycker den är värre än ryslig.

      Radera
  2. Vad fint hon har det Agnes. Häftig vattenkokare, jag hade direkt köp en sådan om jag bara hittar den i någon affär. Agnes kommer kanske hem till dig i sommar, lite ledigt från djuren i dikena måste hon ju få/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den fula Barbiekokaren är köpt på Claes Olsson för 99 kronor. Agnes kommer hem ett par veckor, sedan ska hon jobba på hemtjänsten. Dochk tycker jag att den borde ligga hemma.

      Radera