29 april 2013

300.000 – en milstolpe passeras idag

Världens största och bästa blogg 


(som skrivs av en västgötaspets från norra Småland)


JUBILAR Tycker du att jag ser extra stolt ut på bilden? Det kanske inte är så konstigt. Idag passeras nämligen en viktig milstolpe för alla jordens invånare. Inte mindre än 300.000 förståndiga surfare har haft den goda smaken att gå in på min blogg sedan starten. Jag Sverker är bäst!

Inte kunde jag väl tro att min blogg skulle bli en sådan formidabel succé, när jag startade den 1 januari 2011. Just denna dag, just nu, sitter jag och dikterar inlägg nummer 1610. Räkna tre bilder per inlägg i snitt, kanske, så hamnar du på 4.830 bilder. För din skull, så får vi hoppas att de flesta har varit på mig.

Det känns i alla fall bra att det är så många som vill titta på mig, men det skulle vara roligare om det var ännu fler.


Dagens stora 300.000-jubileum är ju något som måste firas ordentligt. Och det är jag som ska firas.

Husse kan glömma bort att han fyller år idag.

Hej så länge
Sverker

Leg. bäst

10 kommentarer:

  1. Grattis Sverker! Inget tvivel, Du är bäst!!
    Grattis också till Sverkers husse som visst fyller år idag!
    Ni får fira med en god tårta!! /Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska fira med skinnet från ett par kycklingben. Tårta blir det ingen idag. Kanske när min Agnes kommer hem 1 maj.

      Radera
  2. Grattis Sverker och grattis husse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tackar och bugar både husse och jag.

      Radera
  3. HOPPAS DU BLIR HYLLAD ORDENTLIGT,SVERKER!TYCKER NOG ATT HUSSE SKALL HA LITE HURRA OCKSÅ,NI FÖRGYLLER VERKLIGEN VARDAGEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar. Husse har fått presenter, men jag har bara fått skalet av kycklingben + slickat glasskartong. Inte mycket för mig. Men så är det. Jag är van att lida.

      Radera
  4. Stort grattis Sverker för din fina blogg. Jag hälsar på dig nästan varje dag. En så stilig och klok västgötaspets är sannerligen beroendeskapande.
    Stort grattis även till husse, både till åren och till att ha världens smartaste, roligaste och vackraste vovve.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Janicke. Ja husse har verkligen tur som har mig. Dock tycker jag att han skulle uppskatta det lite mer. En bra uppskattning är korv eller så.

      Radera
  5. Grattis Sverker! Din blogg är ju bäst alltså! Matte läser den nästan varje dag och så berättar hon för husse och mig om alla dina kloka och roliga händelser. Grattishälsningar också till din husse i efterskott. Hoppas nu att du får fira både din och husses stora dag med mycket tårta och korv. Och så kommer Agnes hem förstår jag och hjälper till med firandet.
    Glad vår önskar Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Agnes kommer idag, fast hons åka nästan med en gång.

      Radera