12 februari 2013

Till minne av min vän och husses kusin Jim


A world goes under every time a person dies,
a truly unique world that never existed before
and never will exist again,
that never can be recreated or replaced
how much we would like it.


SVENSTORP Varje gång Jim och Eloise var här och besökte mig åkte vi till Svenstorp i Heda. Här tillbringade Jims pappa och min farfar sin barndoms somrar. Jim var också här som mycket ung och hälsade på sin farfar som också var husses farfar. Gården hade gått i släkten sedan 1500-talet.


I morse dog husses kusin Jim. Han har varit här många gånger och husse har varit hos honom, fastän han bodde i Vermont i USA.
Han och hans fru Eloise var en av mina många favoriter, och jag kände igen dem varje gång de kom hit.
Förra gången de var här var när farfar begravdes för ungefär ett år sedan.
Det är väldigt väldigt sorgligt att så många vänner försvinner.
Idag går mina tankar till Eloise och Jims barn Lisa, Lars, Ingrid och Astrid.


Sverker och husse

6 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra Sverker, att Jim är borta. Det är väldigt sorgligt när en människa eller hund som man älskat går bort. Buff på er Sverker och husse!

    SvaraRadera
  2. Det är ju alltid sorgligt när någon man tycker om går bort. En tröst kan ju vara att man fått lära känna den personen (eller hunden) och har många fina minnen som man kan se tillbaka på.
    Tänker på dig och husse hälsar Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Jim och Eloise var alltid ett kärt besök här.

      Radera
  3. Svar
    1. Lars and the rest of the family; Our thoughts are with you.

      Radera