14 februari 2013

Försök och gissa var jag finns


PORT Ser du mig på trappan? Det är där jag går in. Sen bor jag bakom de fönster du ser till höger, men det är bara när jag är här förstås.

Ibland lämnar jag de djupa skogarna och beger mig till en stad. Jag går där som en vanlig västgötaspets för att smälta in i omgivningen. Oftast har jag husse kopplad, han förvillar sig så lätt annars.

Nu undrar du förstås var jag är någonstans. Jag hade tänkt mig att det kan du få gissa själv. Jag kan säga dig så mycket att jag är inte i Paris och inte i Recife.
På en del av bilderna finns det vissa ledtrådar. Trycker du på bilderna så blir de större.

Hej så länge
Sverker

Leg. resenär

Fortfarande något konstigt med bildladdningen, därför ser det ut som det gör.


KONST Här har man satsat hårt på gatukonst, genom att släppa kreativa ungdomar fria att dekorera byggnaderna.


KOMMUNALRÅDSFRITT Som tydligt framgår av bilden, så bor det inget kommunalråd här. Hade det gjort det att de besvärat sig med att ta bort lite snö, så inte kommunalrådet smutsar ner sina fina skor. Inte ens kungen kommer hit, fastän han bor ganska nära.


SMASKENS Fördelen med att resa är att jag kommer till ställen där det finns gott om för mig obekanta dofter. Allt måste undersökas väl, innan jag gör en övermarkering.


FÖRVÅNAD Så här snopen kan man se ut om man hamnat på en plansch i det lokala apoteket. Jag hade sett värdigare ut.


BRÅTTOM De som bor här har väldigt bråttom på morgonen. Ingen stannar och säger: ”Men vad roligt att se dig Sverker! Hur mår du idag?”

8 kommentarer:

  1. hej Sverker Vet du? jag tror du är hos Agnes i Uppsala.. hälsningar Tyra och Tora

    SvaraRadera
  2. Tror också att du är hos din Agnes. Vill bara skicka lite Alla Hjärtan Dags-hälsningar till dig och din familj./Lotus

    SvaraRadera
  3. Kram på Alla Hjärtans Dag, Först trodde jag Du var hos Per, men sedan förstod jag att Du var i en stor stad och då gissar jag på Uppsala och hos Agnes./E-beth

    SvaraRadera
  4. Matte tror att det är Bagarmossen. När matte och husse bodde i Stockholm för många år sedan bodde de i Fruängen men hade kompisar i Bagarmossen. Har vi gissat rätt?
    / Wi o Lu

    SvaraRadera
  5. Förresten, Happy Valentine, Sverker! / Wi o Lu

    SvaraRadera
  6. Tror också på Bagarmossen. Där var ju någon kiosk e.d. "Bagis..."

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig. Har nämligen två barnbarn i Bagis!/ Kerstin T.N.

    SvaraRadera
  8. Bra alla ni som hade Bagarmossen som svar. Det var nämligen rätt.
    Rätt snart nu ska husse och jag åka till Uppsala, för att se om vi hittar min Agnes.
    Ni som gissade på Uppsala hade ju lite rätt. Vi är ju på väg mot Uppsala.

    SvaraRadera