11 januari 2013

Kom hem! Huset är klart

VAKTAT Så här har jag suttit och vaktat mitt hus under tiden du har varit borta. Sedan är det inga tjuvar, banditer eller rövare som har vågat sig hit heller. En liten (eller hellre stor) ätbar present vore lämpligt till mig från husse.

Jag har varit ute och tittat till vårt hus. Allt var OK, fast det var kallt inne. Resurshusse säger han har fixat det. Jag märkte ingen skillnad, men han vred på en knapp.
Resursmatte vill bjuda mig på lunch på söndag, Det är äntligen på tiden. Jag har bara fått frukost och middag. Hon säger att hon vill bjuda husse också, men jag vet inte om jag håller med. Husse har inte gjort sig förtjänt av det.Dessutom har det hänt en sak som gör det omöjligt.
Men jag tar gärna en matbit – eller två.

Tittar du runt 11.30-tiden, så förstår du varför husse inte kommer!
Hej så länge
Sverker

Leg. hemflyttare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar