11 januari 2013

Detta är världens klantigaste husse

SKÄMS Det är helt utan stolthet jag visar dig denna bild, men det är min klant till husse och jag. Ser du på den här bilden, kanske du förstår bättre varför man inte ska släppa iväg honom ensam.

Här har jag planerat i minsta detalj hur jag ska göra när husse kommer hem på söndag: inte låtsas om honom, se extra hungrig ut, hänga trött med huvudet.
Men vad tror du händer då? Tror du det händer det som skulle hända?


Som jag tidigare framhållet – inte utan viss skärpa – är att min husse är ganska klantig. Men det här tar väl priset. I går, som är idag i USA, hittade inte han sitt pass när han skulle låtsas vara duktig och checka in via Internet. Han hittade inte sitt pass senare heller.
Snabbt till banken för att ta ut 220 dollar, som ett tillfälligt pass kostar, och sedan till Wahlgrens för att ta passfoto.
Med expressfart körde sedan min Stephanie honom till Svenska konsulatet i Seattle.
På måndag får han antagligen sitt fuskpass.
Väl hemma koll med KLM, som inte var villiga att byta ut någon flygbiljett. Dock kunde han få köpa en ny enkelbiljett för över 15.000 kr till tisdagsflyget.
Min Stephanie, som är händig med att leta priser, hittade en billigare biljett, men till Stockholm istället för Linköping.
Nu är husse fyra dagar försenad och 6.000 kronor fattigare.
Tänk vad mycket god hundmat man hade kunnat få för det.

Hej så länge
Sverker

Leg. besviken

STRAFF Vad ska jag göra med honom? Jag tycker att ett lämpligt straff skulle vara att sätta ut honom i skogen med en skämsmössa på huvudet.

FALSK Den här bilden ska du inte tro på. Husse ser ju nästan trevlig ut, om än inte särskilt smart. Men det är en falsk bild. Jag tycker att det är både otrevligt och osmart att inte komma hem till sin Sverker när man lovat. Dessutom är han ful.

12 kommentarer:

  1. Men jösses Sverker vilken genomklantig husse du har! Hur kan man slarva bort sitt pass? *skakar på huvudet* Och stackars dig som hade glatt dig så åt att äntligen få fördiska igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han vet ju inte om han ha slarvat bort det, eller om han fick hjälp på flygplatsen av någon.

      Radera
    2. Det är i alla fall grymt synd om hans Sverker som får vänta fyra dagar extra på sin husse (och fördisken)!

      Radera
  2. Detta hade ALDRIG hänt om Du varit med!/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ordning på mitt pass, som du snart får se.

      Radera
  3. Sätt ut husse i skogen med en skämsmössa på huvudet. / Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl det som ligger närmast till. Fast jag får vänta tills min Agnes kommer hem, så jag har någon som kan ge mig mat. Fast det tar sin tid, för hon rymde till Frankrike efter sin tenta i Uppsala.

      Radera
    2. Några pizzor extra vore på sin plats under tiden / Wi omLu

      Radera
  4. När väl husse kommer hem, så får Du se till att det inte blir några långresor på mycket länge. Till Tranås är väl OK, för dit behövs väl inget pass, eller?/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan följa med dit. De resorna behövs för matens skull också. Viktigt.

      Radera
  5. Men ojoj så förargligt! Och dyrt! Hoppas han kompenserar dig ordentligt för ditt långa lidande! Massor med fördisk, goda köttbullar och upptäckarfärder är väl det minsta du kan begära! Hoppas nu att husse håller hårt i sitt tillfälliga pass så han inte tappar det och hamnar i karantän på någon flygplats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ju inte mycket att lita på när han reser utan följeslagare. Dessutom ska han byta flyg på Island. Byta med vem, undrar jag?

      Radera