14 januari 2013

En trösterik dag trots allt elände

DEPPIGT Ja, vad ska jag göra? Som tur är får jag ligga på resurshusses mage, så jag kan få lite tröst, nu när min husse har klantat till allt. Ett bra ställe att ligga på när man ska älta sin olycka.

Det var en deppig början på dagen.
Husse är fast i USA och jag vet inte när han kommer hem. Som han ser ut och dessutom med ett skärt pass, tar de honom säkert som anhängare till bin Laden och han blir kvar där. Eller också transporteras han till Guantanamo.

Jag kunde inget annat än att ligga på resurshusses mage och deppa. (Jag får ligga på hans mage. Husse säger fortfarande att jag inte får ligga på hans mage för att hjärtdoktorn har skurit i honom.)
När resursmatte såg hur deppig jag var smälte hon.
Hon hade bjudit husse på lunch, men han kan ju inte komma på grund av sin klantighet. Resursmatte lagade ändå till Sverkers kalvfärsbullar efter Kjerstins recept, och sedan åt vi lunch utan husse. Det smakade utsökt.
Om resursmatte fortsätter på det sättet, får husse stanna kvar i utlandet ett bra tag.

Hej så länge
Sverker

Leg. tröstätare

VÄNTAN Har jag bara satts här för fotot skull? Eller… Jag väntar spänt på ett ”Varsågod Sverker”. Ska det komma? Spänningen är olidlig när jag sitter här med Kalvfärsbullar à la Sverker framför mig.

DELIKATESS Jag kunde känna doften av mina kalvfärsbullar när de tillagades. Det är ett recept som tillägnades mig av min bloggvän Kjerstin. Prova dem du också, för de är jättegoda. (Det finns massor av annat gott också på Kjerstins blogg.)

TRÖSTAD Det här är precis vad jag behöver för att kunna trösta mig när husse låter vänta på sig. Fortsätter det så här, kan han gärna stanna i utlandet ett par dagar till. MUMS!

3 kommentarer:

  1. Du åt väl inte gurkan och sylten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tror du? Estetiska dekorationer är väl inget man vill förstöra. De kan återanvändas.

      Radera
  2. Så glad jag blir över att du ändå kan finna viss tröst i kalvfärsbullarna! Förstår att du börjar längta efter husse, även om du verkar ha det rätt bra hos din resursfamilj. Det dröjer väl tills du vågar släppa iväg honom igen, det verkar ju onekligen ganska riskfyllt.

    SvaraRadera