26 oktober 2012

Göran kom till mig och husse (och Lucy)

AVSKED Göran stannade inte länge, men avvinkningen var minnesvärd. Göran hade nämligen godis i fickan som han skickade från fickan till min mun. Väldigt lovvärt

Precis nu har min vän och gäst åkt. Tyvärr stannade han bara en kväll och en förmiddag, vilket ju var lite synd. Men så kan det vara ibland.
Undrar du vem det är som besökt mig? Jo, det var Göran.


Igår kväll kom Göran. Han hade lyckats med bedriften att köra vilse sista biten. Det berodde på att det snöade så väldeliga, så han såg inte var han var.
Kom du ihåg Göran? Det är han som var gift med Catte, som dog för lite drygt en vecka sedan. Göran hade kört hem sin dotter Lovisa, som bor långt, långt i norr. På vägen hem så tyckte han att han behövde en pratstund med mig och husse. Tyvärr så fjäskade sig den franska katten Lucy in sig också. Sådan är hon.
Husse och Göran har varit kompis de senaste 43 åren, så de känner varandra väldigt bra. Jag har varit kompis med Göran i nästan hela mitt liv, så jag slår husse där.
Vi hade en väldigt trevlig och rolig kväll, trots de tråkiga omständigheterna.
Mycket fördisk blev det också.
Hej så länge
Sverker

Leg. kompis

FJANTIG Bara för att Lucy visste att Göran är min vän, så passade den lismande (=löjligt inställsamma) kattan på att hoppa upp i Görans knä. Hon hoppar minsann aldrig upp i några främlingars knä annars. Typiskt för dessa fjantiga fransyskor. Ser du hur hon gör sig till? Hon gjorde det säkert bara för att jag skulle bli avundsjuk. Eller så tycker hon också om Göran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar