10 juni 2012

Och regnet det bara öser ner


REGN Om jag ställer mig såhär, så får jag regn på nosen. Det kittlar. Dessvärre regnar det i ögonen också, vilket jag inte upplever som positivt. Ser du att du inte ser sjön? Det beror på att det är regn i vägen, som skymmer utsikten.

Vart tog sommaren vägen. Nu är det snart sommarlov för de som är lyckliga nog att gå i skolan. Jag får inget sommarlov och husse får inget. Oss är det synd om. Och så regnar det också. Dessutom är det ganska kallt

Idag skulle jag återhämta mig efter mitt idoga firande av årets viktigaste dag, som ju inträffade igår. Om du inte visste det, så är det min födelsedag som toppar listan över årets viktiga dagar.
Tanken var att husse och jag skulle ta en långpromenad idag. Det brukar jag gilla.
– Du behöver ut och gå, med tanke på hur mycket du åt igår, sade husse.
Men så kom regnet. Husse fuskar med både regnrock och paraply. Jag har inget, mer än en stilig och vattentät päls. Fast lite blöt blir jag och det är obehagligt.
Sen började det mullra också. Det var åskan.
Då var det jag som gick hem. Fast jag hann 217 meter och jag gjorde också det nödvändigaste.
– Vi får försöka igen lite senare, sade husse förhoppningsfullt och tittade på de svarta molnen.
Fast då måste det sluta åska först, vill jag tillägga med skärpa.

Hej så länge
Sverker

Leg. åskförsiktig



ONÖDIGT Husse är väldigt glad i att köpa onödiga prylar. Ta till exempel de två vattenkannorna. Vad ska han ha dem till, då det kommer vatten automatiskt från stjärnorna?


VATTENSKÅL En fördel med regn, är att det bildas stora vattenskålar med friskt vatten här och där. Den här vattenskålen är mycket större än den jag har i köket och sen kan jag tvätta fötterna i den också.


DROPPAR Det är sådana här saker, så kallade växter, som husse hade tänkt sig att hälla vatten på med hjälp av vattenkannorna. Ser det ut som om det skulle behövas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar