28 april 2012

Resursmatte imponeras av min muskelmassa

MUSKLER Resursmatte min muskelmassa idag. Hon blev säkert väldigt imponerad. Det är nämligen jag. Jag hoppas att hon kommer förstå att det behövs rikligt med mat, så jag kan bygga upp mina muskler ytterligare.

Som du säkert vet, så hålls jag fången hos min resursfamilj. Helt förståligt är de alla väldigt imponerad av min välbyggda kropp. Jag hoppas att de förstår att det behövs rikligt och varierad mat, så jag kan bygga vidare.

Att vara så muskulös som jag är, kräver mer mat än den snåla tilldelning jag får av husse. Några ynka kulor med hundmat, plus lite fördisk. Det var bättre när farfar levde, för han lämnade rejält med fördisk till mig. Dessutom sade alltid farfar ”hoppsan” och strax efteråt trillade det ner någon godbit till mig. Men den tiden är tyvärr förbi.
Nu sätter jag mitt hopp till min resursmatte under de två veckor jag är där. Det började lovande när hon mätte mitt imponerande midjemått. Bara muskler.
– Det här behövs mycket mat för underhålla din ståtliga muskler Sverker. Passa på och ät från borden när du är här också.
Det var det jag hoppades – och trodde – att min resursmatte skulle säga. Men vad tror du hon sade?
– Här behövs det bantning, Sverker. Vi får dra in lite på maten.
Hoppas husse kommer hem snart.

Hej så länge
Sverker

Leg. kroppsbyggare


BASFÖDA Själva basen för min kost, ryms i denna hink. Den innehåller hundmat. Kanske inte det godaste som finns, men som en grund innan jag ger mig i kast med delikatesserna, så duger den.

UNDERSÖKNING Jag bara tittar. Det skulle aldrig falla mig in och ta något från bordet. I alla fall så länge som någon ser. Är det bara jag där, så är det fritt fram. Det finns ju inga bevis på att det var jag – eller hur?

MEDSKYLDIG Om bara Egon och jag är i rummet, så kan jag också förse mig av den godare maten. Då kan jag nämligen skylla på honom. Särskilt om jag delar med mig lite, med betoning på lite.

6 kommentarer:

  1. Tänk att människor ska vara så snåla med maten!!! Förstår dom inte att det är pälsen som är "tjock". Vi lider som vanligt med dig!
    /Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för medkänslan. Det är både pälsen och mina muskler.

      Radera
  2. Vilja hälsar att i det här hushållet är det uttrycket "oj" som gäller innan något gott faller ner från skyn. Hon hälsar också att Lucy är en fruktansvärt ful varelse, även om husse försöker få henne att gilla katter, bara för att han gör det och tycker att det ska införskaffas en till familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det otäcka är att Lucy funderar på att flytta hem till mig. Men å andra sidan kommer Agnes då också. Jag ska nog försöka hitta någon mörk plats under en soffa där jag kan jaga in Lucy, så jag slipper se henne.

      Radera
    2. Åh, då får du ge mig tips om hur man bäst gör. Fast det kommer nog dröja innan en katt flyttar hit. Matte säger att det först ska komma en bebis och att vi ska ta en sak i taget. En bebis tycker jag är mycket bättre, de dräller mycket mer med mat än vad hussar och mattar gör.

      Radera
    3. Inte bara bebisar. Barn funkar jättebra upp till minst 10-årsåldern. Jag älskar min Davids barn. Min fetaste sommar hittills när de var här för två år sedan.

      Radera