25 april 2012

Gästinlägg av Agnes

Kära Sverker,

Inte du behöver vara ledsen för att Pappa, alltså din husse, kommer hit till mig. Du vet att jag önskar att du också kunde komma. Men jag befarar att du och min sötaste kissekatt kanske inte kommer komma överens, plus att vi (jag och Julia) bor i en lägenhet, och då blir det lite jobbigt för våra grannar om du ska spendera dagarna med att skälla tills vi kommer tillbaka igen. Jag hoppas att du förstår det.

Vi ska ändå inte göra något roligt här, bara äta massa baguetter, kött och desserter, inget sådant som du tycker om liksom. Förresten finns det redan en som kan ta hand om resterna, Lucy, min lilla söta katt. Och när hon går på mitt huvud, precis som du gör ibland när jag sover, gör det inte ont. Jag menar givetvis inte att jag föredrar henne, men hon är mer lägenhetsanpassad.

Jag tänkte visa lite bilder som illustrerar hur tråkigt vi har det här i fula Toulouse:

Så här fult är det om man åker till Pyréenerna

Du vet ju att jag och Julia ser ut såhär när vi har tråkigt.


Vi har så tråkigt här att vi måste klä ut oss ibland.

Mat som du inte tycker om.
Lucy, hon är inte så rolig ändå, sover mest hela tiden.


Ful gata med ful balkong
Ja, pappa kommer träffa Imogen också, du ser ju hur tråkigt man har med henne.

Så jag hoppas att du förstår Sverker, du behöver inte vara ledsen för att du fick stanna hemma, det är ändå inget kul att vara här. Alls. 


Puss och kram, Agnes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar